مجله سنا

تغییرات زبان دکتری وزارت بهداشت

تغییرات زبان دکتری وزارت بهداشت | سنابوک

طی سال‌های اخیر ما شاهد تغییرات زبان دکتری وزارت بهداشت بوده‌ایم. سال‌های پیش، داوطلبان کنکور دکتری حتما باید در آزمونی تحت عنوان آزمون MHLE شرکت می‌کردند و با ارائه مدرک MHLE می‌توانستند مدرک دکتری خود را دریافت کنند. اما در سال 1399 مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، شرط داشتن نمره زبان آزمون MHLE و دیگر آزمون‌های معتبر به عنوان پیش نیاز را برای شركت در آزمون دكتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف کرد. دیگر نمره زبان آزمون MHLE، تنها در مصاحبه دارای امتیاز است و کسب نمره MHLE برای داوطلبان سودمند است اما اجباری نیست.

تغییرات زبان دکتری وزارت بهداشت 1402

از سال 1400 به بعد، دیگر دفترچه زبان در کنکور دکتری به همراه دفترچه تخصصی توزیع شد و داوطلبان دکتری نیز مانند داوطلبان ارشد باید زمان خود را برای مطالعه زبان کنکور دکتری اختصاص می‌دادند. همچنین سوالات شنیداری از کنکور دکتری حذف شد و فقط تمرکز زبان کنکور دکتری بر مباحث گرامر، واژگان و درک مطلب شد. تغییرات زبان دکتری وزارت بهداشت در سال 1402 بر اساس آخرین اعلام مرکز سنجش پزشکی این است که درس زبان انگلیسی شامل سوالات عمومی و تخصصی هر رشته است.

تغییرات زبان دکتری وزارت بهداشت | سنابوک

درنتیجه، داوطلبان کنکور دکتری باید منابع زبان دکتری وزارت بهداشت را به خوبی مطالعه کنند تا بتوانند در کنکور موفق شوند. همانطور که می‌دانید درس زبان ضریب 3 را در کنکور دکتری دارد، پس مطالعه آن برای کنکور اهمیت زیادی دارد و طبیعتا تاثیر زیادی بر کنکورتان خواهد داشت.

مطالعه سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت، تاثیر زیادی در بهبود فرآیند مطالعه شما برای کنکور و در نتیجه کسب رتبه بهتر در کنکور می‌گذارد. از این رو انتشارات علمی سنا، کتابی را با نام جعبه سیاه زبان دکتری منتشر کرده است. جعبه سیاه زبان دکتری، کتاب تست همراه با پاسخنامه تشریحی است.

جعبه سیاه زبان بر اساس آخرین تغییرات زبان دکتری وزارت بهداشت آماده شده است. این کتاب با آوردن تست‌های گوناگون در بخش‌های مختلف زبان دکتری به شما کمک می‌کند تا با چگونگی سوالات زبان آشنا شوید، همچنین با توضیحات کامل در پاسخنامه تشریحی نکات مهم زبان کنکور را به شما توضیح می‌دهد. شما با مطالعه این کتاب، می‌توانید رتبه خوبی در زبان کنکور دکتری کسب کنید.

موسسه کنکور دکتری وزارت بهداشت سنا

موسسه علمی سنا، در حوزه برگزاری کلاس کنکور دکتری وزارت بهداشت یا ارشد فعالیت می‌کند همچنین موسسه سنا آزمون آزمایشی کنکور ارشد وزارت بهداشت یا دکتری را نیز برگزار می‌کند. این موسسه به صورت تخصصی در حوزه کلاس‌های علوم پزشکی فعالیت می‌کند.

همچنین انتشارات سنا، در انتشار کتاب‌های آمادگی کنکور ارشد و دکتری در تمام رشته‌های علوم پزشکی نیز موفق بوده است. شما می‌توانید برای دریافت خدمات موسسه سنا یا خرید کتاب‌های انتشارات سنا به سایت سنابوک که سایت ناشر است مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *