مجله سنا

منابع زبان کنکور دکتری وزارت بهداشت

منابع زبان دکتری وزارت بهداشت | سنابوک

منابع زبان دکتری وزارت بهداشت از سال 1400 تا به الان دستخوش تغییر بوده است. در سال‌های گذشته زبان کنکور دکتری به صورت مجزا سنجیده می‌شد، به این شکل که داوطلبان کنکور دکتری وزارت بهداشت، باید در آزمون MHLE شرکت می‌کردند و تنها با ارائه مدرک MHLE می‌توانستند مدرک دکتری خود را دریافت کنند. اما در سال 1399، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، شرط داشتن نمره زبان آزمون MHLE و دیگر آزمون‌های معتبر به عنوان پیش نیاز را برای شركت در آزمون دكتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف کرد.

بر این اساس، از سال 1400، درس زبان به عنوان دروس امتحانی در کنکور به همراه دفترچه اختصاصی توزیع می‌شود. بنابراین دیگر آزمون زبان دکتری جدا از کنکور دکتری نیست و داشتن نمره MHLE و دیگر آزمون‌ها، صرفا در بخش مصاحبه دارای امتیاز است. در ادامه به معرفی منابع زبان دکتری وزارت بهداشت می‌پردازیم.

منابع زبان کنکور دکتری وزارت بهداشت
 Active Skills for Reading (1, 2, 3, 4, 5). Neil J. Anderson, Thompson publication
 Interaction: Reading . Hartman, P, Kirn, McGraw-Hill publication
English for the Students of Medicine.Compilation : Mahmoodreza Atai,Maasume Atai,Leyla Shoja,Maasume Kafshgarsouteh,Mandana Zolghadari – Samt publication
Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing . Bernard Seal. Cambridge University publication
Developing Reading Skills. Markstein, L. and Hirasawa, L. Cambridge university
لغت نامه اصطلاحات پزشکی Reading throught interaction- Mosaic1
کتاب مجموعه سوالات تافل آزمون دکتری، محمود رمضانی، انتشارات سرای عدالت
کتاب خودآموز IELTS، محمد معین جهانگیر و علی زارعی، انتشارات نور علم
کتاب نکته ها و مهارت های موفقیت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی، تالیف عبدالرضا تالانه و شاهین شریفی، انتشارات کیومرث
کتاب تست و گرامر انگلیسی، تالیف عباس فرزام، انتشارات باستان
کتاب نکات کلیدی گرامر در زبان انگلیسی، مورفی ریموند، ترجمه میمنت رحمتی، انتشارات دانش پرور
کتاب راهنمای جامع آزمون تافل، سید محمدرضا ناصرزاده و یاشار دهدشتی، انتشارات نگاه دانش

همانطور که در بالا مشاهده کردید منابع زبان دکتری وزارت بهداشت بسیار زیاد است. همچنین هر کدام از کتاب‌های ذکر شده، کتاب‌های قطوری هستند و معمولا دانشجویان دکتری به دلیل وجود درس‌های زیاد و منابع قطور در درس‌های تخصصی، زمان کافی برای مطالعه کامل منابع زبان را ندارند. به همین دلیل دانشجویان زیادی از تست‌های زبان جا می‌مانند و فرصت را از دست می‌دهند. اما اگر همان ابتدای راه منظم برنامه‌ریزی کنند و با انتخاب منبع مناسب شروع به مطالعه کنند، در زمان کوتاه‌تر به نتیجه بهتر دست پیدا می‌کنند.

آموزش منابع زبان دکتری وزارت بهداشت

انتشارات علمی سنا برای آموزش زبان دکتری وزارت بهداشت راهکارهایی اندیشیده است که داوطلبان کنکور دکتری وزارت بهداشت، راحت‌تر به مطالعه درس‌ زبان بپردازند. به همین منظور کتاب جعبه سیاه زبان دکتری را منتشر کرده است، کتاب جعبه سیاه زبان دکتری، یک کتاب تست با پاسخنامه تشریحی است. در این کتاب، تست‌های مربوط به بخش گرامر، واژگان و درک مطلب آمده است.

پاسخنامه تشریحی این کتاب با پاسخ دادن به تست‌ها به صورت تخصصی، بخش گرامر، واژگان و درک مطلب کنکور دکتری را کاملا بررسی کرده است. ویژگی مهم کتاب جعبه سیاه زبان دکتری این است که با توجه به خلاصه بودن و کوتاهی مطالب، هیچ مطلب مهمی از جا نیفتاده است و پاسخنامه کتاب، گلچینی از نکات مهم منابع زبان دکتری است.

شما با مطالعه جعبه سیاه زبان دکتری، به راحتی در یک کتاب، تمام منابع زبان دکتری وزارت بهداشت را مطالعه می‌کنید. در نتیجه کمتر دچار آشفتگی ذهنی می‌شوید و به صورت منظم مطالب را مطالعه می‌کنید و با تست‌های مباحث مختلف آشنا می‌شوید. همچنین خیالتان راحت است که این کتاب به صورت تخصصی تنها به موضوع زبان کنکور دکتری پرداخته است و مانند کتاب‌های دیگر این حوزه، آزمون‌های دیگر را بررسی نمی‌کند که این موضوع باعث نتیجه هر چه بهتر در روند مطالعه شما می‌شود.

سطح زبان کنکور دکتری شبیه به تافل است. به همین منظور موسسه علمی سنا برای تسلط هر چه بیشتر شما بر منابع زبان دکتری وزارت بهداشت و مباحث کنکور دکتری، کلاس کنکور دکتری وزارت بهداشت را برگزار می‌کند تا داوطلبان با استفاده از نکات کنکوری استادان و آموزش‌های نکات کلیدی کنکور، نتیجه بهتری در کنکور کسب کنند.

همچنین برای آمادگی بیشتر در کنکور دکتری شما می‌توانید در آزمون آزمایشی کنکور ارشد وزارت بهداشت شرکت کنید. موسسه سنا آزمون‌هایی را برای آمادگی کنکور ارشد و دکتری وزارت بهداشت برگزار می‌کند. هدف این آزمون‌ها، آشنایی با نحوه سوالات کنکور دکتری، افزایش تسلط و آرامش داوطلبان در جلسه کنکور و منظم شدن برنامه مطالعاتی داوطلبان است. شما با شرکت در این آزمون‌ها و مطالعه خوب بر اساس بودجه‌بندی آن، می‌توانید در قبول شدن در کنکور دکتری حساب کنید.

منابع زبان دکتری وزارت بهداشت | سنابوک

سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت

شما با مطالعه و تحلیل سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت، بر منابع زبان دکتری وزارت بهداشت مسلط می‌شوید و می‌توانید به نتیجه دلخواهتان در کنکور برسید. همانطور که می‌دانید درس زبان ضریب 3 را در کنکور دکتری دارد و به همین دلیل لازم است که برای مطالعه این درس حسابی وقت بگذارید تا نتیجه کنکورتان را به طرز چشمگیری تغییر دهد. سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت در سه بخش تقسیم می‌شوند که به شرح زیر می‌باشد:

  • گرامر: 10 سوال
  • واژگان: 15 سوال
  • درک مطلب: 15 سوال

جمع‌بندی

داوطلبان کنکور دکتری، برای آمادگی در درس زبان باید منابع را به‌خوبی مطالعه کنند تا بر مباحث مسلط شوند و در نتیجه در کنکور موفق شوند. به دلیل تعدد کتاب‌های منبع و طولانی بودن آن، انتشارات علمی سنا کتاب جعبه سیاه زبان دکتری را منتشر کرده است. در واقع کتاب جعبه سیاه زبان دکتری، تمام منابع زبان دکتری وزارت بهداشت را در یک کتاب گنجانده است و منبع بسیار خوبی برای مطالعه داوطلبان هست.

همچنین شما در صورت تمایل می‌توانید در کلاس های موسسه سنا شرکت کنید و از نکات کنکوری استادان سنا استفاده کنید. شما با شرکت در کنکور آزمایشی وزارت بهداشت موسسه سنا، می‌توانید به خوبی برای کنکور دکتری آماده شوید و به نتیجه دلخواهتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *