مجله سنا

قبولی در ارشد بهداشت حرفه ای با دو کتاب از موسسه علوم پزشکی سنا

مهندسی بهداشت حرفه ای

رشته مهندسی بهداشت حرفه ای یکی از رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد است که همه ساله مانند سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی تعدادی ورودی جذب می کنند.

روز هفتم آوریل از طرف سازمان بهداشت جهانی، به نام روز بهداشت نام گذاری شده است. رشته مهندسی بهداشت حرفه ای یا مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار، که معمولاً از آن به عنوان سلامتی و ایمنی، بهداشت و ایمنی شغلی، بهداشت شغلی یا ایمنی شغلی نیز یاد می شود، در کل یک رشته چند رشته ای است که با ایمنی، سلامتی و رفاه افراد در کار ارتباط دارد.

رشته مهندسی بهداشت حرفه ای در ایران جایگاه خوبی دارد. بیشتر داوطلبان کنکور تجربی، قبول شدن در رشته های تجربی را سد بزرگی برای خودشان تلقی می کنند، اما اگر بیشتر به بررسی به دیگر شاخه های رشته تجربی به جزء رشته پزشکی، رشته داروسازی، رشته فیزیوتراپی، رشته مامایی، رشته پرستاری و …. که معروف هستند، بپردازید متوجه می شوید برای قبول شدن راحت تر در زیرشاخه های تجربی با رتبه کنکور متوسط رشته های مانند رشته مهندسی بهداشت محیط، رشته بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای و … وجود دارند. برای قبولی در رشته کارشناسی ارشد بهداشت حرفه ای کتاب های بسیار زیادی از ناشران و نویسندگان معتددی وجود دارد. انتشارات سنا نیز کتاب های زیادی در رابطه با این رشته تحصیلی به چاپ رسانده است.

دروس رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

چقدر در رابطه با دروس رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار اطلاعات دارید. آیا می دانید که دروس این رشته شامل چه موضوعاتی است. دروس این رشته از قبیل بهداشت حرفه ای، فیزیک عمومی، شیمی عمومی، ارگونومی و ریاضی است.

معرفی کتاب مهندسی بهداشت حرفه ای

همانطور که پیش تر عنوان شد کتاب های زیادی برای کنکور ارشد وزرات بهداشت در انتشارت های مختلف به چاپ رسیده است. هر کدام از این کتاب ها مزایا و معاینی دارند. افراد باید با توجه به زمان و شرایط زندگی روزمره خود کتابی مناسب انتخاب کنند. انتشارات سنا بهترین درسنامه بهداشت حرفه ای را به چاپ رسانده است همچنین در زمینه گردآوری و چاپ کتاب تست نیز درخشان بوده است.

  • صفر تا صد بهداشت حرفه ای

بهداشت حرفه ای یکی از دروس کنکور ارشد این رشته است. ضریب این درس در کنکور نسبت به دروس دیگر بالاتر است. تنها درسی که ضریب 5  دارد همین درس بهداشت حرفه ای می باشد که یکی از دروس اصلی این رشته است. برای کسب اطلاعات کامل و رتبه خوب باید از کتاب های خوبی استفاده کرد. مجموعه سنا در این رشته علوم پزشکی نیز رزمه درخشانی دارد. کتاب صفر تا صد بهداشت حرفه ای یک درسنامه کامل در زمینه این رشته است.  دروس بهداشت حرفه ای نیاز به درک و مطالعه عمیق مطالب تخصصی دارد. با توجه به این موضوع، تلاش شده تا در این کتاب مباحث مهم همراه با نکات و مثال های کاربردی ارائه شوند. این کتاب کاربرد خلاصه دروس بهداشت حرفه ای را نیز دارد که برای دانشجویان لیسانس و داوطلبان آزمون های تحصیلات تکمیلی نوشته شده است. در کتاب های صفرتاصد سعی شده تا هر مطلب و نکته ای که برای پوشش دهی سوالات پایان ترم و کنکور ارشد و دکتری رشته مهندس بهداشت حرفه ای نیاز است به همراه تست های پرتکرار در یک کتاب جمع آوری شود.

  • کتاب تست بهداشت حرفه ای

حال علاوه بر مطالعه یک درسنامه باید یک کتاب تست برای تمرین و تکرار و اندازه گیری سطح علمی خود تهیه کنند. کتاب گنجینه سوالات بهداشت حرفه ای با پاسخ تشریحی بر اساس منابع وزارت بهداشت، برای داوطلبان آزمون ارشد و دکتری بهداشت حرفه ای تالیف شده است. کتاب گنجینه جامع سوالات بهداشت حرفه ای در 9 فصل مجزا طبقه بندی شده که همه سوالات دروس تخصصی بهداشت حرفه ای را از سال 1383 تا کنون پوشش داده است.

در مقایسه با دیگر کتاب های تست مهندسی بهداشت حرفه ای، از مزایای  این کتاب می توان به طبقه بندی مطالب فصل به فصل برای هر درس اشاره کرد. به طوری که با مطالعه سرفصل های دروس بهداشت حرفه ای می توانید تست های همان بخش را حل کنید.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این کتاب، وجود پاسخ های تشریحی کامل برای هر سوال در کنار حل کامل سوالات محاسباتی است. به طوری که ابهامات احتمالی شما را در حل سوالات رفع می کند. هم چنین در قسمت پاسخنامه، هر سوال سه سطح آسان، متوسط و سخت دارد. که اطلاع از آن باعث می شود در مواجهه با سوالات سخت، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و با علامت دار کردن آن برای مرور مجدد، به تسلط بالا برسید.

  • کتاب صفر تا صد فیزیک عمومی

فیزیک عمومی یکی دیگر از دروسی است که باید برای کنکور ارشد وزارت بهداشت رشته بهداشت حرفه ای و ایمی کار مطالعه نمایید. کتابی که می تواند شما را از هر کتاب دیگر در این درس بی نیاز کند کتاب صفر تا صد فیزیک عمومی انتشارات علمی سنا است. همانطور که از نام این کتاب مشخص است این کتاب صفر تا صد این درس را پوشش می دهد.

کتاب صفر تا صد فیزیک عمومی ویژه دانشجویان علوم پزشکی، مجموعه ای تکنیکی و طبقه بندی از خلاصه فیزیک عمومی بر اساس منابع ارشد فیزیک پزشکی است. این کتاب از دو بخش آموزش و آزمون تشکیل شده است. در بخش آموزشی، خلاصه کتاب فیزیک عمومی از پایه و کاملا کاربردی ارائه شده است. این بخش همراه با نکات مهم و مثال (سوالات تستی) با پاسخنامه تشریحی درون متن است. این مثال ها جنبه آموزشی دارند تا نکات تستی مهم فیزیک پزشکی را به خوانندگان کتاب منتقل کنند.

بخش دوم 0 تا 100 فیزیک عمومی یا جزوه خلاصه فیزیک پزشکی از نمونه سوالات تستی کنکور فیزیک پزشکی سال های گذشته تشکیل شده است. بعد از مطالعه درسنامه آموزشی این کتاب، به راحتی می توانید به سوالات این بخش پاسخ دهید.

  • کتاب صفر تا صد ارگونومی

ارگونومی در کنکور ارشد وزارت بهداشت ضریب 1 دارد در واقع نسبت به سایر دروس این رشته ضریب کمتری دارد اما نباید از این درس غافل شد. کتاب صفر تا صد ارگونومی یکی از کتاب های پر فروش انتشارات سنا است.

کتاب صفر تا صد ارگونومی درسنامه ای جامع، خلاصه و تکنیکی از منابع دکتری رشته بهداشت حرفه ای است. کتاب صفر تا صد ارگونومی، با متنی روان و تیتربندی شده از هر بخش، درباره مباحثی چون آنتروپومتری و بیومکانیک، تطبیق انسان با کار در ارتباط با مصرف انرژی، سه مرحله شناختی انجام کار، انواع برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف و تکامل ارگونومی، مباحث مرتبط با شار نوری و شاخص های گرمایی و انواع روش های مصاحبه به طور کامل و جمع بندی شده صحبت می کند.

مهم ترین ویژگی این کتاب یا به عبارتی خلاصه کتاب ارگونومی این است که تمامی مطالب مورد نیاز یک مبحث مشخص را از پایه و با رعایت سیر آسان به دشوار بودن مطالب، جمع آوری کرده اند تا دوره کاملی از همان مبحث برای دانشجو صورت گیرد. در انتهای کتاب نیز، آزمون های دکتری ارگونومی 3 سال پی در پی همراه با پاسخنامه کلیدی ارائه شده تا دانشجو را با دیدگاه طراحان سوالات آزمون دکتری آشنا کند و سبب مرور و شناخت نقاط ضعف و قوت او گردد.

کتاب صفر تا صد ارگونومی خلاصه ای از تمامی حیطه‌ های ارگونومی بوده که می‌تواند جهت استفاده علاقمندان به حیطه ارگونومی و دانشجویانی که برای آزمون‌ ارشد ارگونومی دانشگاه‌ ها تلاش می‌کنند، کمک‌کننده باشد.

  • کتاب درسنامه تشریحی ریاضیات عمومی

ضرورت وجود یک کتاب جامع و در عین حال مختصر و مفید، ما را بر آن داشت با توجه به گستردگی منابع ریاضیات عمومی و تغییر سبک سوالات این درس کتابی تالیف و گردآوری گردد. درسنامه تشریحی ریاضیات عمومی تلفیقی از اکثر کتب موجود در بازار می باشد که توسط سید امجد هاشمی و زهرا ملکی تالیف شده است.

کتاب ریاضی عمومی سنا برای آزمون های کارشناسی ارشد کلیه رشته های علوم پزشکی شامل رشته های فیزیک پزشکی، فناوری تصویربرداری پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی، مهندسی بهداشت حرفه ای، مهندسی پزشکی گرایش زیست مواد، انفورماتیک پزشکی، آمار زیستی، اقتصاد بهداشت، ارگونومی و… قابل استفاده است. با خواندن این چند کتاب می توانید رتبه درخشانی در کنکور ارشد کارشناسی ارشد به دست بیاورید.

نتیجه گیری

قبولی در مهندسی بهداشت حرفه ای با دو کتاب از موسسه علوم پزشکی سنا، دو کتابی که می تواند آینده شما را تغییر دهد کتاب صفر تا صد بهداشت حرفه ای و کتاب گنجینه سوالات بهداشت حرفه است. این دو کتاب درسنامه و تست شما را از داشتن هر کتابی بی نیاز می کند. انتخاب کتاب مهندسی بهداشت حرفه ای با وجود این کتاب های موسسه علمی سنا بسیار ساده است. نکته مثبت دیگر این است که موسسه علمی سنا می تواند در هر زمینه ای به شما مشاوره دهد. شما می توانید از هر طریقی که دسترسی دارید با مجموعه سنا تماس حاصل کنید و از مشاوره های تخصصی این مجموعه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *