بررسی و معرفی کتاب

افزایش زمان مطالعه (چرا و چگونه) قسمت اول

افزایش زمان مطالعه

حتما تابه حال از خودتون سوال کردین که آیا قانون خاصی برای مطالعه وجود داره؟چه راه کارهایی برای افزایش زمان مطالعه میشه پیدا کرد؟ چطور ساعت مطالعه را کنترل کنیم یا اصلا چطور مطالعه کنیم که پیشرفت درسی‌مان خیلی منظم و دائمی باشه؟

حتما روش های زیادی هم امتحان کردین ولی یا خیلی زود نا امید شدین یا نتیجه خوبی نگرفتین.یه نکته خیلی مهمی که باید بهش توجه بکنید اینه که همه ی ما آدما این توانایی رو داریم که به هرچی که بخوایم دست پیدا کنیم،فقط نباید بخاطر مشکلات کوچیکی که سر راهمون قرار میگیره از هدفمون دست بکشیم و خیلی راحت جا بزنیم.ما قراره توی این مطلب چندتا نکته خیلی ساده ولی بسیار کاربردی برای افزایش زمان مطالعه رو با هم مرور کنیم که میتونه کمک زیادی بهتون بکنه.پیشنهاد میکنم ادامه مطلب رو از دست ندین…

1-پیدا کردن بهترین زمان برای مطالعه

این که شما توی شبانه روز چه زمان هایی بازده بیشتری دارید و بیشتر علاقه مند به مطالعه هستید در هر فردی متفاوته.پس هیچ کس بهتر از خودتون نمیتونه توی این مورد کمکی به شما بکنه.همین الان کاغذ رو بردارید و زمان هایی که فکر میکنید برای یادگیری بهتره رو با دلیل برای خودتون یادداشت کنید.

حالا ازتون میخوام زمان هایی که اصلا دوست ندارید مطالعه داشته باشید رو یادداشت کنید و علت اینکه دوس ندارید توی این زمان کتاب دست بگیرید رو هم جلوی اون بنویسید.نوشتن این موارد کمک خیلی بزرگی برای افزایش زمان مطالعه شما خواهد گذاشت.پس پیشنهاد میکنم کمی صبور باشید و اگه تا الان هنوز این اطلاعات رو یادداشت نکردین همین الان دست به کار بشید.

حالا باید اولویت بندی کنید.طبق اولویت ببینید توی کدام زمان به هیچ وجه نمیتونید مطالعه کنید و کدوم یکی رو میتونید خیلی جزئی تغییر بدید.مثلا شما روزی 3 ساعت از وقتتون صرف تماشای تلویزیون میشه و این کار از موارد خیلی مهم به شمار نمیره که نتونید ازش بگذرید.پس میتونید برای شروع نیم ساعت از زمان تماشای تلویزیون رو از برنامتون حذف کنید و به زمان مطالعه اختصاص بدین.ولی اکثر ما به هیچ وجه حاضر نیستیم از تایم خوابمون کم کنیم تا بتونیم زمان مطالعه رو افزایش بدیم.

 

افزایش زمان مطالعه

2-قبل از شروع به مطالعه یک برنامه برای خود بنویسید.

برنامه ریزی رو جوری طراحی کنید که قابل انجام باشه.یعنی برنامه ریزی و هدفتون خیلی فراتر از توانایی خودتون نباشه.مثلا وقتی من تا بحال بیشتر از روزی 1 ساعت مطالعه نداشتم نباید توی برنامه ی فردام 10 ساعت مطالعه قرار بدم.پس با توجه با توانایی ها یک برنامه برای فردای خودمون طراحی میکنیم و پایان روز خودمون رو ارزیابی میکنیم و به خودمون نمره میدیم.

پس هدفتون را قابل دسترس و واقعی تعیین کنید و برای رسیدن به هدف عجله نکنید(هدفتون نباید خیلی رویایی و بزرگ انتخاب شود)

یادتون باشه روزهای اول که انرژی زیادی برای درس خوندن و مطالعه دارید،این انرژی رو یک باره تخلیه نکنید.مطالعه جهشی و خارج از برنامه نداشته باشید.افزایش زمان مطالعه باید گام به گام باشه و هیچ موقع سعی نکنید پله ها رو چندتا یکی بردارید.

 

افزایش زمان مطالعه

مطلب مرتبط : افزایش تمرکز هنگام مطالعه و درس خواندن

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *