اخبار سنا

رشته پرستاری داخلی جراحی چیست

رشته پرستاری داخلی جراحی | کتاب پرستاری داخلی جراحی | سنابوک

رشته پرستاری داخلی جراحی شاخه ای از رشته پرستاری است که به تربیت پرستاران متبحر، آگاه، توانمند و متعهد به مراقبت از بیماری‌های در مواجهه با مشکلات و بیماریهای داخلی و جراحی می‌پردازد .دانش آموختگان این رشته با بکارگیری رویکرد مراقبت مبتنی بر شواهد، مددجو محور، جامع، با تکیه بر اصول اخلاق و ارتباطات انسانی، نیازهای مددجویان را در ابعاد مختلف شناسایی کرده و در سطوح سه گانه پیشگیری به ارائه خدمات تخصصی مراقبتی می‌پردازند.

پرستاران داخلی جراحی باید بتوانند در کنار انجام وظایف خود، آرامش خود را حفظ کنند و همچنین به بیمار و خانواده‌اش آرامش دهند. پرستاران باید نیازهای مددجویان را تشخیص دهند و در مواجه با مشکلات، تصمیمات صحیحی را اتخاذ کنند. وظایف حرفه‌ای دانش آموختگان رشته پرستاری داخلی جراحی به چند دسته تقسیم می‌شود. در ادامه به معرفی انواع نقش پرستاران داخلی جراحی می‌پردازیم.

وظایف پرستاران داخلی جراحی

نقش مراقبتیارائه خدمات پرستاری جامع در محیط بهداشتی درمانیبررسی و تشخیص نیازهای مددجو و خانواده
نقش آموزشیآموزش مددجو، خانواده و جامعهاستفاده از اطلاعات و دانش جدید و به کار گیری آن‌ها در جهت بهبود جامعه
نقش پژوهشیهمکاری در طراحی و انجام پژوهش‌هابررسی زمینه‌ها و نیازهای پژوهشی
نقش مشاوره‌ایارائه مشاوره به مددجو ، خانواده و جامعه در سه سطح پیشگیریارجاع مددجو و خانواده به متخصص بالینی در موارد نیاز به خدمات تخصصی بالینی
نقش تشخیصیبررسی و تشخیص نیازهای مراقبتی فرد, خانواده و جامعه بعنوان مددجوتشخیص مشکلات سالمت مددجویان و گزارش به پزشک مسئول
نقش پیشگیریبررسی و تشخیص مشکلات بالقوه بزرگسالانمشارکت در برنامه‌های غربالگری نظام سلامت
نقش مدیریتیمشارکت در تدوین و متناسب سازی استانداردها با نیازهای جامعه، همگام با پیشرفتهای علمیتهیه و تدوین راهکارهای پیشگیری از مشکالت سالمتی در زمینه های مرتبط

دروس ارشد رشته پرستاری داخلی جراحی

دوره ارشد پرستاری داخلی جراحی 32 واحد درسی دارد. این 32 واحد شامل 28 واحد اختصاصی اجباری و 4 واحد پایان نامه است. در ادامه به معرفی دروس ارشد پرستاری داخلی جراحی می‌پردازیم.

روش تحقیق پیشرفتهنقش پرستار در پدافند غیرعامل
نظریه ها، الگوهای پرستاری و کاربرد آنهامراقبت از بزرگسالان با اختلالات حاد و مزمن 2
داروشناسی بالینی پرستاری نقش پرستار در طب مکمل
پاتوفیزیولوژی مراقبت از بزرگسالان با اختلالات حاد و مزمن 4
روش های پیشرفته پایش سالمتروش های آموزش بالینی
آمار پیشرفته در تحقیقات علوم پزشکیمدیریت خدمات پرستاری در بخش‌های بالینی
سیستم‌‌های اطلاع رسانی پزشکی اخلاق پرستاری و روابط حرفه ای

کتاب پرستاری داخلی جراحی

اساتید برای دروس رشته پرستاری داخلی جراحی معمولا کتاب‌های برونر و سودارث، بلک و فیپس یا drs پرستاری داخلی جراحی را معرفی می‌کنند. در ادامه به معرفی کتاب‌های مفید برای رشته پرستاری داخلی جراحی می‌پردازیم.

  • پرستاری داخلی جراحی برونر و سودارث

کتاب‌های برونر و سودارث به نام‌های برونر عفونی، برونر پوست و سوختگی، برونر گوارش، برونر سرطان، برونر قلب، برونر ایمونولوژی، برونر اعصاب، برونر کبد، برونر تولیدمثل، برونر کلیه، برونر تنفس، برونر ارتوپدی، برونر چشم، برونر خون و برونر اصول پرستاری در ایران ترجمه و چاپ شده اند. دانشجویان پرستاری داخلی جراحی با مطالعه کتاب‌های ذکر شده بر مباحث پرستاری داخلی جراحی مسلط می‌شوند.

  • صفر تا صد پرستاری داخلی جراحی

به علت تعدد کتاب‌های برونر و سودارث و موضوعات مختلف آن، پیشنهاد می‌کنیم کتابی را مطالعه کنید که خلاصه مباحث پرستاری داخلی جراحی باشد. کتاب صفر تا صد پرستاری داخلی جراحی سنا، درسنامه پرستاری داخلی جراحی است. این کتاب تمام نکات مهم هر کدام از موضوعات را به طور خلاصه بررسی کرده است و نسبت به زیاد بودن مطالب، کتاب کم حجمی است. این کتاب در عین خلاصه بودن، نکاتمهم را از قلم نینداخته است و کتاب جامعی در این حوزه هست.

  • تاس پرستاری داخلی جراحی

اگر داوطلب ارشد رشته پرستاری داخلی جراحی هستید، می‌توانید از کتاب تاس پرستاری داخلی جراحی استفاده کنید. تاس پرستاری داخلی جراحی، مجموعه‌ای از تست‌های تالیفی استاندارد ویژه آزمون کارشناسی ارشد و استخدامی پرستاری همراه با پاسخنامه تشریحی است.

این کتاب برگرفته از سوالات آزمون‌های کشوری 9 مرحله ای موسسه علوم پزشکی سنا است. در طراحی سوالات کتاب تست داخلی جراحی تلاش شده است تا نکات مهم و پرتکرار کنکور ارشد سال‌های گذشته بر اساس آخرین سرفصل کتاب‌های پرستاری ارائه شوند.

از ویژگی‌های مهم کتاب تاس پرستاری داخلی جراحی، پاسخنامه تشریحی آن است. وجود پاسخنامه تشریحی تست‌ها به شما به درک و تسلط بر مطالب، کمک زیادی می‌کند.

  • تغییرات برونر

انتشارات علمی سنا، کتابی با نام تغییرات برونر منتشر کرده است که برای دانشجویان و اساتید بسیار مفید است. کتاب تغییرات برونر خلاصه‌‌ای مقایسه‌ای بین دو ویراست کتاب برونر و سودارث 2018 و کتاب برونر و سودارث 2022 است. محتوای این کتاب شامل تغییرات و اضافات و حتی حذفیات کتاب برونر و سودارث است که یکی از اصلی‌ترین رفرنس‌های رشته پرستاری داخلی جراحی است.

اساتید با مطالعه این کتاب بدون نیاز به مطالعه کردن برونر 2022 می‌توانند از تغییرات ویراست جدید مطلع شوند. همچنین دانشجویانی که قصد شرکت در کنکور ارشد را دارند اما برونر 2018 را تعلیم دیده‌اند، با مطالعه این کتاب بر مباحث برونر 2022 نیز مسلط می‌شوند.

به علاوه موسسه علوم پزشکی سنا، اقدام به برگزاری کلاس‌ پرستاری داخلی جراحی کرده است. در این کلاس‌ها دکتر پور غلام به بررسی نکات تستی و آزمون دوره ای و 80 ساعت تدریس تستی و تشریحی می‌پردازد. این کلاس برای داوطلبان کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی کلاس مناسب و جامعی است. در صورتی که تمایل به شرکت در کلاس‌ ارشد وزارت بهداشت دارید، می‌توانید به سایت سنابوک مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

در بالا رشته پرستاری داخلی جراحی، دروس آن و انواع وظایف و مشاغل پرستاران داخلی جراحی را بررسی کردیم. داوطلبان ارشد پرستاری برای آمادگی در کنکور می‌توانند کتاب تاس پرستاری داخلی جراحی یا صفر تا صد پرستاری داخلی جراحی را مطالعه کنند.

همچنین دانشجویان ارشد پرستاری داخلی جراحی می‌توانند از کتاب‌های برونر و سودارث را برای مطالعه دروسشان استفاده کنند. همانطور که توصیه شد، دانشجویان رشته پرستاری داخلی جراحی برای سهولت در مطالعه و اتلاف زمان کمتر می‌توانند از کتاب صفر تا صد پرستاری داخلی جراحی که خلاصه جامع و خوبی از کتاب‌های برونر و سودارث است، استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *