مجله سنا, اینستاگرام

برای استخدامی پرستاری چی بخونیم؟

کتاب استخدامی پرستاری | آزمون استخدامی پرستاری | سنابوک

برای استخدامی پرستاری چی بخونیم؟ بهترین کتاب استخدامی کدام است؟

آزمون استخدامی یکی از آزمون هایی است که همه ساله برگزار می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر مدیریت و نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی کشور، مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی را عهده دار است. به طور معمول استخدام و جذب نیرو توسط وزارت بهداشت از طریق برگزاری آزمون استخدام صورت می پذیرد، پذیرفته شدگان آزمون کتبی پس از طی مراحل مصاحبه و گزینش بصورت پیمانی و قراردادی در این وزارتخانه و سازمان های مربوطه مشغول به کار می شوند.

شرکت در این آزمون شرایطی نیز دارد از جمله این شرایط داشتن حداقل 20 سال سن و حداکثر 40 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد داشتن حداکثر 45 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری و بالاتر است. هر آزمونی نیازمند یک یا چند منبع خوب برای آمادگی ذهنی است. قبل از هر آزمون باید مطالعه مفید انجام شود اگر این مطالعه مفید و مطلوب نباشد افراد به نتیجه خوبی نمی رسند.

بسیاری از دانشجویان پرستاری پس از فارغ التحصیلی و یا در اواخر دوران تحصیل دغدغه استخدام شدن در حوزه مرتبط با تحصیلشان را دارند. انتخاب صحیح کتاب استخدامی پرستاری و کسب رتبه بالا و در نهایت موفقیت در آزمون استخدامی برای این دسته از داوطلبان بسیار حائز اهمیت است.

اصولا موفقیت در هر آزمونی مستلزم تسلط بر منابع امتحانی با ضرایب بالا است. بدون شک به دلیل حساسیت بالای این حرفه و اهمیتی که دارد آزمون ورودی سخت و قبولی در آن دشوار خواهد بود. تنها آن دسته از شرکت کنندگان که تسلط بیشتری بر دروس تخصصی داشته و در این آزمون امتیاز بالاتری کسب کرده اند می توانند از این مرحله با موفقیت عبور کنند.

 

کتاب استخدامی پرستاری

Medical_sana

medical_sana

کتاب استخدامی پرستاری
کتاب استخدامی پرستاری
کتاب استخدامی پرستاری
کتاب استخدامی پرستاری
کتاب استخدامی پرستاری
اشتباهات رایج در مطالعه
5
4
3
2
previous arrow
next arrow

 

کتاب استخدامی پرستاری

اکثر افرادی که به دنبال منابع مناسب برای شرکت در آزمون استخدامی هستند بر این باورند که بهترین کتاب استخدامی پرستاری کتاب هایی هستند که عنوان استخدامی روی جلد کتاب نوشته شده است!

گفتنی است که سخت در اشتباه هستید! طی این چند سالی که آزمون های استخدامی برگزار شده‌ است هنوز هیچ سوالی از این آزمون‌ها منتشر نشده و کسی نمی تواند با اطمینان بگوید که این سوالاتی که در حال حاضر در این کتاب است دقیقاً سوالات استخدامی پرستاری هستند و با خواندن آن، شما در آزمون قبول خواهید شد!

نکته ای که باید توجه کنیم این است که معمولاً در آزمون های استخدامی همان سوالاتی را استفاده می کنند که در کنکور از آن استفاده شده یعنی منابع ارشد پرستاری بهترین منبع برای آزمون استخدامی نیز هستند. اگر شما به این منابع مسلط باشید و تکنیک های تست زنی رو خوب بدانید قطعا در این آزمون موفق می شوید.

تنها نکته ای را که باید در نظر قرار بدهید این است که علاوه بر سوالات تخصصی پرستاری باید درصد قابل قبولی از سوالات عمومی (هوش،کامپیوتر، زبان و…) کسب کنید. پس نتیجه می گیریم که یک کتاب اطلاعات عمومی در کنار کتاب های درسنامه و تست پرستاری یا کتاب استخدامی پرستاری شما را برای آزمون استخدامی از هر کتاب دیگری بی نیاز می کند.

معمولا آن دسته از افرادی که تصمیم به شرکت در آزمون استخدامی پرستاری را دارند. شاغل هستند و وقت زیادی برای درس خواندن و تست زدن ندارند. از همین رو باید در انتخاب کتاب ها دقت بالایی داشته باشند.

توصیه می شود برای خرید کتاب استخدامی پرستاری سراغ کتاب هایی بروید که حجم کمی دارد اما تمام نکات را جز به جز عنوان کرده باشد. مجموعه علمی سنا سابقه درخشانی در تالیف و چاپ کتاب های کنکوری دارد. کتاب هایی که برای آزمون های ارشد و دکتری تالیف و چاپ شده است کاربردی بودن خود را در آزمون های استخدامی اثبات کرده اند. از همین رو می توان با اعتماد کامل به آن ها عنوان کتاب های آزمون استخدامی را داد.

آزمون استخدامی پرستاری

  • نمودارنامه استخدامی پرستاری

نمودارنامه ها کتاب هایی خلاصه و نکته به نکته هستند. این کتاب را می توان یکی از کتاب های خلاصه و مناسب دوران جمع بندی یا زمان هایی که وقت زیادی برای خواندن و مطالعه نداریم انتخاب کرد.

از این رو کتاب فوق برای متقاضیان آزمون های استخدامی مناسب است و می‌تواند به عنوان /کتاب استخدامی پرستاری مورد استفاده قرار بگیرد. فشرده شدن چندین صفحه از کتب رفرنس در یک صفحه و حفظ سادگی و روانی آن در کتاب، بهترین کتاب گرافیگی برای کمک به حافظه تصویری با نمایش مطالب سردسته و زیر دسته (یکی از بهترین روش های خواندن درس در یک بازه زمانی کوتاه آموزش تصویری است) مناسب برای دانشجویان دانشگاه ها و داوطلبان آزمون های ارشد، دکتری و استخدامی، مناسب برای داوطلبانی که فرصت کافی برای مطالعه کامل رفرنس را ندارند.

  • نمودارنامه پرستاری سلامت جامعه

کتاب نمودارنامه پرستاری سلامت جامعه فرد و خانواده و بهداشت محیط کتابی جامع خلاصه و مفید براساس آخرین سر فصل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با دروس پرستاری سلامت جامعه، پرستاری سلامت فرد و خانواده و پرستاری بهداشت محیط است.

در این کتاب سعی شده است تمامی مطالب کاربردی گنجانده شود. با توجه به اهمیت درس پرستاری بهداشت جامعه در کنکور کارشناسی ارشد پرستاری و درصد کمی که داوطلبان شرکت کننده در آن کسب می کنند، خواندن این کتاب به تمامی دانشجویان پرستاری توصیه می گردد به ویژه کسانی که به دنبال کتاب استخدامی پرستاری هستند و وقت کمی برای مطالعه دارند.

  • نمودارنامه پرستاری کودکان

کتاب نمودارنامه پرستاری کودکان سنا کتابی طبقه بندی شده و الگوریتمی برای دانشجویان و داوطلبان کنکور ارشد است. یکی از دروس دشوار در کنکور کارشناسی ارشد، درس پرستاری کودکان است.

به همین دلیل در تالیف این کتاب سعی شده تا مطالب منابع پرستاری کودکان در عین سادگی و جامعیت، در 4 بخش پرستاری کودک سالم، پرستاری کودک بیمار، نکات تکمیلی پرستاری کودکان و مروری بر برخی نکات کنکوری سال های گذشته گردآوری شود.

کتاب نمودارنامه پرستاری کودکان براساس آخرین سرفصل دروس پرستاری کودکان است و علاوه بر کنکور ارشد، برای امتحانات پایان ترم نیز خواندن این کتاب به داوطلبان کنکور و دانشجویان پرستاری توصیه می شود.

  • نمودارنامه پرستاری بهداشت مادران و نوزادان

نمودارنامه پرستاری بهداشت مادران و نوزادان درسنامه جامع پرستاری مادر و نوزاد به صورت طبقه بندی شده و الگوریتمی است. این کتاب با هدف خلاصه کردن مطالب کتاب منبع به صورت تفکیک شده برای یادگیری بهتر دانشجویان و داوطلبان ارشد پرستاری گردآوری شده است. دسترسی به منابع به روز، با کیفیت و جامع از ضروریات موفقیت در آزمون‌های کنکور ارشد و دکتری است.

کتاب نمودارنامه پرستاری مادر و نوزاد سنا شامل 3 بخش پرستاری بهداشت مادر و نوزاد، پرستاری بیماری های مادر و نوزاد، مروری بر برخی نکات کنکوری سال های گذشته به همراه جدول توزیع سؤالات سال‌های اخیر در فصول مربوطه است تا ضمن پوشش محتوایی دروس، داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد پرستاری نسبت به سؤالات کنکور و ادبیات طرح سؤالات کنکور اشراف قابل قبولی کسب نمایند و با امیدواری هر چه بیشتر نسبت به موفقیت خود تلاش نمایند.

پرستاری بهداشت مادران و نوزادان یا جزوه مادر و نوزاد پرستاری مجموعه‌ای کامل و کاربردی از مفاهیم و نکات درس پرستاری بهداشت مادر و نوزاد است. این کتاب براساس آخرین سرفصل منابع کارشناسی ارشد پرستاری وزارت بهداشت (لیفر و لودرمیلک) به صورت خلاصه در قالب نمودار و جدول جهت دسترسی سریع تالیف شده است. کتاب های نمودارنامه سنا برای مطالعه و جمع بندی در ماه های پایانی تا کنکور و همچنین امتحانات پایان ترم و به‌ویژه استفاده به عنوان کتاب استخدامی پرستاری مناسب هستند.

  • تست آموز پرستاری (تاس پرستاری سنا)

این کتاب مجموعه ای از سوالات تستی است. سوالات تالیفی و استاندارد که طراحی آن ها را اساتید برجسته کشور برعهده گرفته‌اند این کتاب‌ها طبقه بندی شده‌اند و بر اساس مباحث، ارائه پاسخ های کاملا تشریحی براساس آخرین ویرایش رفرنس ها و سطح بندی سوالات از نظر دشواری یک کتاب ایده آل برای تست زنی در زمان محدود با بازدهی عالی است. می‌توان این کتاب تست ها را با اعتماد کامل به‌عنوان کتاب آزمون استخدامی پرستاری استفاده کرد.

  •  تاس پرستاری بهداشت جامعه

کتاب تاس پرستاری بهداشت جامعه شامل تست های تالیفی استاندارد ویژه آزمون کارشناسی ارشد و استخدامی پرستاری وزارت بهداشت است. در این کتاب سوالات هر درس براساس اهمیت فصول برای آزمون ارشد پرستاری و فصل بندی کتاب های مرجع پرستاری طبقه بندی شده اند. همچنین تعداد سوالات فصل هایی که اهمیت بیشتری در کنکور دارند، بیشتر است.

بعضی از سوالات کتاب ممکن است مشابه به نظر برسند اما در توضیحات پاسخنامه از دیدگاه های مختلف بررسی شدند. تست آموز سنا تاس پرستاری بهداشت جامعه بیش از 500 تست تالیفی را در حجم کوچکی جای داده است به طوری که به کتاب جیبی تاس پرستاری نیز شهرت پیدا کرده است.

اینت کتاب می‌تواند در کنار کتاب نمودارنامه پرستاری سلامت جامعه به عنوان کتاب استخدامی پرستاری مورد استفاده قرار بگیرد. یعنی یک کتاب درسنامه و یک کتاب  تست با پاسخ تشریحی!

  • تاس پرستاری بهداشت مادران و نوزادان

کتاب تاس پرستاری بهداشت مادران و نوزادان مجموعه ای از تست های تالیفی و کتاب تست ارشد پرستاری بهداشت مادران و نوزادان است. این کتاب جیبی تاس پرستاری با حجم کمی که دارد بیش از 600 تست را ارائه می دهد. مباحث این کتاب درباره جامعه و خانواده و مفهوم پرستاری بهداشت مادران و نوزادان، تکامل جنین، مراقبت پرستاری هنگام زایمان، تغذیه نوزاد و تنظیم خانواده و ناباروری است. بیشترین میزان تست کتاب تاس پرستاری مادران و نوزادان نیز مربوط به مبحث مهم عوارض مشکلات سلامتی حین بارداری است که 2 تا 4 سوال کنکور ارشد پرستاری را به خود اختصاص می دهد.

ویژگی برتر کتاب تست تالیفی پرستاری بهداشت مادران و نوزادان پاسخنامه تشریحی جامع آن است. پاسخنامه کتاب توسط دکتر نیما پورغلام، دکترای تخصصی پرستاری، تالیف شده است.

مطالب پاسخنامه براساس منابع کارشناسی ارشد پرستاری نوشته شده است. تمام نکات مهمی که لازم است دانشجویان و داوطلبان کنکور ارشد پرستاری، آزمون استخدامی و داوطلبان آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری بدانند، در پاسخنامه کتاب ارائه شده است. از همین رو این کتاب نیز می‌تواند در کنار کتاب نمودارنامه پرستاری به عنوان یک مجموعه کتاب استخدامی پرستاری برای آمادگی برای این آزمون مورد استفاده بگیرد.

  • تاس پرستاری داخلی و جراحی

کتاب تاس پرستاری داخلی جراحی مجموعه ای از تست های تالیفی استاندارد ویژه آزمون کارشناسی ارشد و استخدامی پرستاری همراه با پاسخنامه تشریحی است. این کتاب برگرفته از سوالات آزمون های کشوری 9 مرحله ای موسسه علوم پزشکی سنا است. در طراحی سوالات کتاب تست داخلی جراحی تلاش شده است تا نکات مهم و پرتکرار کنکور ارشد سال های گذشته بر اساس آخرین سرفصل و منابع رشته پرستاری ارائه شوند.

ویژگی برتر کتاب تاس پرستاری پاسخنامه تشریحی جامع و پرنکته آن است. در بسیاری از کتاب های تست ارشد، به پاسخنامه کلیدی سوالات اکتفا شده است. در این کتاب در کنار پاسخنامه کلیدی، پاسخنامه تشریحی کاملا جامع بر اساس منابع کنکور ارشد پرستاری وزارت بهداشت تالیف شده است.

کتاب تاس پرستاری داخلی جراحی دکتر پورغلام یک منبع کاربردی برای تست آموزشی دانشجویان پرستاری محسوب می شود. این کتاب به قدری کامل است که می‌تواند به‌تنهایی و بدون حضور کتاب مکمل به‌عنوان کتاب استخدامی پرستاری برای مبحث داخلی جراحی مخورد استفاده قرار بگیرد.

  • تاس پرستاری کودکان

کتاب تاس پرستاری کودکان مجموعه ای از تست های تالیفی استاندارد ویژه آزمون کارشناسی ارشد و استخدامی رشته پرستاری است. در سال های گذشته، نوع طراحی سوالات آزمون کارشناسی ارشد پرستاری تغییر کرده است. اگرچه حل تست ها و سوالات ارشد پرستاری سال های گذشته کمک بسیار زیادی به داوطلبان می کند، اما برای یادگیری عمیق تر به حل تست های نکته ای براساس منابع ارشد پرستاری نیاز دارید.

در کتاب تست آموز سنا (تاس) پرستاری کودکان مجموعه ای نزدیک به 1000 تست از سوالات آزمون های کشوری 9 مرحله ای موسسه علوم پزشکی سنا قرار دارد. طبقه بندی تست ها به گونه ای است که مباحث مختلف کودک سالم، روش های مراقبتی کودک، اختلالات کلیوی، تنفسی، قلبی عروقی، گوارشی و مغز و اعصاب را پوشش می دهد.

بخش بعدی کتاب پاسخنامه تشریحی آن است. این بخش براساس سرفصل های دروس پرستاری کودکان تالیف شده. مهم ترین ویژگی آن تعیین سطح دشواری سوالات است. به این شیوه، داوطلبان بعد از حل تست های دشوار اعتماد به نفس شان را از دست نمی دهند و نکته سوال را به خاطر می سپارند.

  • تاس روان پرستاری

کتاب تاس روان پرستاری یا کتاب تست روان پرستاری شامل مجموعه‌ای از تست‌های تالیفی درس روان پرستاری است. سرفصل های این کتاب بر اساس سرفصل های درس روانشناسی پرستاری وزارت بهداشت گردآوری شده است.

تشابه طبقه بندی این کتاب با کتاب رفرنس پرستاری به شما کمک می‌کند تا پس از مطالعه کتاب منبع، بتوانید مبحثی که مطالعه کردید را با استفاده از تست های این کتاب مرور کنید. کتاب اصلی اعلام شده وزارت بهداشت برای درس روان پرستاری کتاب محسن کوشان است. تست های کتاب تاس روان پرستاری به عنوان یک مکمل برای روان پرستاری محسن کوشان عمل می کند.

کتابی مثل نود پلاس روان پرستاری نیز درسنامه ای خلاصه و نکته ای است که در مدت زمان کمی، مرور کاملی از مباحث برای شما انجام می دهد و به یادگیری عمقی مطالب قبل از تست زنی کمک می کند به همین جهت یکی از کتاب های استخدامی پرستاری است که مطالعه آن زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد و در عین حال نیز می‌توانید تمام نکات مهم مورد نیاز برای شرکت در این آزمون را دوره کنید.

نتیجه گیری

با خواندن این مطلب به راحتی می توان پاسخ سوال (برای استخدامی پرستاری چی بخونیم؟) را بدهید. به طور خلاصه بهترین انتخاب برای شما کتاب های نمودارنامه به عنوان درسنامه و کتاب های تاس پرستاری برای تست است. علاوه بر کتاب های نمودارنامه و تاس تنها یک کتاب اطلاعات عمومی برای کسب بهترین رتبه در آزمون استخدامی پرستاری کفایت می کند. حتی باتوجه به ضرایب می‌توانید به یکی از کتاب های تاس یا نمودارنامه به عنوان کتاب استخدامی پرستاری اکتفا کنید و در زمان کم برای شرکت در  این آزمون آماده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *