مجله سنا

منابع ارشد بیوشیمی بالینی 1403

منابع ارشد بیوشیمی بالینی | منابع ارشد بیوشیمی بالینی 1403

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد بیوشیمی باید منابع ارشد بیوشیمی بالینی 1403 را به خوبی مطالعه کنند تا بر مفاهیم مسلط شوند و درنتیجه در کنکور موفق شوند. در اینجا سعی کرده‌ایم اطلاعات جامع و کاربردی درباره آمادگی برای کنکور ارشد بیوشیمی بالینی را برای داوطلبان بیاوریم تا روند مطالعه برای کنکور را برای داوطلبان ساده‌تر کنیم.

در ادامه درباره منابع ارشد بیوشیمی بالینی، ضرایب دروس در کنکور و نمونه سوالات کنکور کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی، کتاب‌ها و بسته‌ ارشد بیوشیمی بالینی سنا برای کنکور و آزمون آزمایشی ارشد بیوشیمی توضیحاتی ارائه داده‌ایم. دروس امتحانی کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی شامل دروس بیوشیمی عمومی، زیست‌شناسی سلولی مولکولی، ژنتیک، شیمی آلی و عمومی، میکروب‌شناسی و زبان انگلیسی است.

منابع ارشد بیوشیمی بالینی 1403 به شرح زیر است:

    منابع ارشد بیوشیمی بالینی 1403
بیوشیمی عمومیبیوشیمی هارپر
زیست شناسی سلولی مولکولیکتاب لودیش 2021
ژنتیکژنتیک تامسپون
ژنتیک امری
ژنتیک استراخان
شیمی آلی و عمومیموریسون بوید
میکروب شناسیمیکروب شناسی جاوتز عباس بهادر
میکروب شناسی مورای
میکروب شناسی تشخیصی بیلی و اسکات

ضرایب دروس منابع ارشد بیوشیمی بالینی

دانشجویان باید درباره ضرایب منابع کنکور ارشد بیوشیمی بالینی بدانند تا بر اساس آن برای مطالعه دروس برنامه‌ریزی کنند. آگاهی از ضرایب باعث می‌شود که شما بدانید کدام دروس از اهمیت بیشتری برخوردارند تا برای آن‌ها زمان بیشتری بگذارید.

ضرایب آزمون ارشد بیوشیمی بالینی به این شرح می‌باشد:

    ضرایب منابع ارشد بیوشیمی بالینی
درسضریب
بیوشیمی عمومی6
زیست شناسی سلولی مولکولی2
شیمی آلی و عمومی2
زبان عمومی3

با توجه به منابع و ضرایب گفته شده، شما باید تمام کتاب‌های منابع را مطالعه کنید تا در کنکور موفق شوید، اما از آنجایی که کتاب‌های منبع، کتاب‌های طولانی و قطوری هستند، مطالعه همه آن‌ها برای کنکور در زمان کوتاه، کاری خسته کننده و طاقت فرسا می‌شود.

معمولا داوطلبان نمی‌توانند تمام این مطالب را مطالعه کنند چراکه این کتاب‌ها در دانشگاه در طول ترم تدریس می‌شود و دانشجویان در زمان طولانی‌تر و با آرامش به مطالعه عمیق کتاب‌های منبع می‌پردازند.

اما در زمان کنکور کارشناسی ارشد این قضیه متفاوت است، داوطلب به مدت یک سال وقت دارد تا تمام کتابها را مطالعه کند به فرض اینکه مدیریت زمان خوبی داشته باشد و به مطالعه تمام کتاب‌ها برسد به احتمال زیاد، قسمت عظیمی از مطالب را در جلسه کنکور فراموش می‌کند و به یاد آوردن مفاهیم طولانی و زیاد کتاب در جلسه کنکور بسیار سخت خواهد بود.

اکثر داوطلبان با اینجور مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، متاسفانه با وجود تلاش زیاد در کنکور موفق نمی‌شوند و درنتیجه مایوس می‌شوند. برای این مشکل پیشنهاد ما این است که دانشجویان به‌جای مطالعه کتاب های قطور منبع، می‌توانند خلاصه کتاب‌های گفته شده را مطالعه کنند تا هم مفاهیم مهم را مرور و بررسی کنند هم انرژی و زمان کمتری صرف کنند و عمده تمرکزشان را بری جلسه کنکور ذخیره کنند.

برای حل این مشکل، انتشارات سنا راهکاری اندیشیده است و بسته هایی به نام بسته آمادگی ارشد بیوشیمی بالینی را آماده کرده است تا دانشجویان راحت‌تر درس‌ها را مطالعه کنند و گذراندن دوران کنکور و مطالعه دروس برای داوطلبان راحت‌تر باشد. در ادامه به معرفی بسته منابع ارشد بیوشیمی بالینی سنا می‌پردازیم.

منابع ارشد بیوشیمی بالینی سنا

در بسته ارشد بیوشیمی بالینی سنا، درسنامه‌ها و کتاب تست‌هایی آمده است تا دانشجویان با مطالعه درسنامه‌ها با صرف زمان کوتاه‌تر و انرژی کمتر بر مفاهیم مسلط شوند و با مطالعه تست‌ها با طرح سوالات آشنا شوند و مفاهیم را بهتر درک کنند.

همانطور که می‌دانید تست زدن و مطالعه تست‌ها تاثیر بسیار زیادی بر تثبیت شدن مطالب در ذهن داوطلب می‌گذارد و مطالعه کتاب‌ها بدون تست زدن نتیجه خوبی همراه ندارد. در ادامه کتاب‌های توصیه شده برای منابع ارشد بیوشیمی بالینی سنا را آورده‌ایم.

شما با مطالعه کتاب‌های ذکر شده بر تمام مباحث مهم کنکور مسلط خواهید بود. همچنین موسسه علوم پزشکی سنا کلاس‌های آمادگی کنکور نیز برگزار می‌کند، شما می‌توانید برای درک بهتر دروس و بهره‌گیری از نکات کنکوری استادان از کلاسهای آمادگی کنکور ارشد استفاده کنید. دکتر جعفرنژاد به تدریس بیوشیمی می‌پردازد، ایشان استاد با تجربه و مترجم کتاب‌های معتبری مانند بیوشیمی هارپر، بیوشیمی لنینجر و … است و حتما می‌تواند در درک مفاهیم بیوشیمی شما را یاری دهد.

همانطور که می‌دانید درس زبان در کنکور ارشد بیوشیمی بالینی، ضریب 3 دارد و مطالعه آن بر نتیجه کنکورتان تاثیر زیادی دارد. اکثر داوطلبان در درس زبان ضعیف هستند و این فرصت خوبی است تا بر مطالعه زبان تمرکز بیشتری کنید و نتیجه بهتری بگیرید. درنتیجه برای تسلط به زبان کنکور، شما می‌توانید کلاس‌های استاد یغمایی را شرکت کنید که نود پلاس زبان انگلیسی را به خوبی توضیح می‌دهد و بر میزان یادگیری و تسلط شما بر سوالات کنکور تاثیر زیادی می‌گذارد.

سوالات کنکور ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت

مطالعه سوالات کنکور به شما کمک می‌کند تا با نوع سوالات کنکور آشنا شوید، در نتیجه هم استرس کمتری برای کنکور داشته باشید و هم هنگام مطالعه منابع ارشد بیوشیمی بالینی موضوعات مهم‌تر را تشخیص دهید. از این رو موسسه علوم پزشکی سنا، سوالات کنکور کارشناسی ارشد بیوشیمی سال‌های اخیر را برای شما قرار داده است تا مطالعه منابع ارشد بیوشیمی بالینی برایتان آسان‌تر شود.

دانلود رایگان سوالات کنکور ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت

همچنین در کنار مطالعه سوالات کنکور ارشد بیوشیمی بالینی، موسسه علوم پزشکی سنا آزمون‌ آزمایشی کنکور ارشد بیوشیمی بالینی را برگزار می‌کند که به شما در گرفتن نتیجه خوب کمک زیادی می‌کند. آزمون آزمایشی کنکور ارشد وزارت بهداشت سنا دو فایده مهم دارد، اول اینکه شما طبق بودجه‌بندی و به‌صورت منظم دروس را مطالعه می‌کنید و دوم اینکه می‌توانید خود را با رقبا بسنجید و رتبه کنکورتان را تخمین بزنید.

رشته های مجاز برای ارشد بیوشیمی بالینی

ورود به ارشد بیوشیمی بالینی محدودیت‌هایی دارد، اگر شما در هر یک از رشته‌های جدول پایین تحصیل کرده باشید، می‌توانید در کنکور ارشد بیوشیمی بالینی شرکت نمایید و اگر رشته شما جزو رشته‌های این جدول نباشد، متاسفانه نمی‎‌توانید در کنکور شرکت کنید.

لیست رشته های مجاز برای ارشد بیوشیمی بالینی
ایمنی شناسی پزشکیبهداشت مواد غذاییبهداشت و بازرسی گوشت
بیوشیمیداروسازیزیست شناسی
ویروس شناسیشیمیعلوم آزمایشگاهی
دامپزشکیعلوم تغذیهعلوم دارویی | علوم و صنایع غذایی

جمع‌بندی

برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی، شما ابتدا باید از ضرایب و منابع ارشد بیوشیمی بالینی اطلاع پیدا کنید، سپس با توجه به منابع کنکور، کتاب‌های مفید و کاربردی را بخوانید که هم طولانی و قطور نباشد و هم تمام مطالب مهم را در خود جای داده باشد. همچنین لازم به ذکر است باید رشته مرتبط با بیوشیمی را خوانده باشید و گرنه نمی‌توانید در کنکور شرکت کنید.

سپس برای آمادگی بیشتر در کنکور و گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید در کلاس و آزمون آزمایشی کنکور ارشد بیوشیمی بالینی شرکت کنید تا بهترین نتیجه را از تلاش‌هایتان بگیرید. مطالعه برای کنکور سخت و خسته‌کننده است و گاهی اوقات با نتایج ناگوار همراه است پس بهتر است تا بهترین و کوتاهترین منابع را برای مطالعه انتخاب کنید، در کلاس‌ها و آزمون‌ها شرکت کنید تابهترین نتیجه را در کنکور بگیرید و این دوران را برای خودتان راحت‌تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *