بررسی و معرفی کتاب

روش مطالعه کنکور ارشد وزارت بهداشت در دو ماه

روش مطالعه کنکور ارشد وزارت بهداشت در دو ماه ویژه داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت

یکی از سوالات مهم داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت این است که قبولی ارشد در دو ماه ممکن است؟ یا موفقیت در کنکور در دو ماه از سطح صفر هم امکان پذیر است؟ جواب این سوال تا حد زیادی بستگی به روش مطالعه کنکور ارشد وزارت بهداشت دارد. اگر از روش های مطالعه و یادگیری اصولی و نکاتی برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد آگاه باشید، با تلاش و برنامه ریزی درست، مطالعه کنکور ارشد در دو ماه امکان‌پذیر خواهد بود. در ادامه به بررسی نکاتی برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد می‌پردازیم و با بهترین روش مطالعه و جمع بندی دو ماه پایانی آزمون ارشد آشنا می‌شویم.

مطالعه کنکور ارشد در دو ماه: 60 روز تا آزمون کارشناسی ارشد

چند ماه برای کنکور ارشد بخوانیم؟ بیایید یک دور مدت زمان مطالعه تا کنکور ارشد را از ابتدا بررسی کنیم. فرض کنیم یک دانشجو از مهرماه شروع به مطالعه می‌کند. سه بازه سه ماهه در پیش روی خود تا آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی وزارت بهداشت دارد.

6 ماه اول را برای یادگیری وقت می‌گذارد و سه ماه پایانی تا کنکور ارشد را به جمع بندی و مرور و شرکت در آزمون های آزمایشی اختصاص می دهد. به طور کلی شش تا نه ماه زمان مناسب برای مطالعه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت محسوب می شود. در نظر داشته باشید که هر چه روزهای باقی‌مانده تا کنکور ارشد کمتر باشد، به مدت زمانی بیشتری برای مطالعه احتیاج دارید. پس داوطلبی که دو ماه تا کنکور ارشد وزارت بهداشت مهلت دارد،  نیاز به مطالعه و تلاش بیشتری دارد.

با این حال، چگونه در مدت کم کنکور قبول شویم؟ برای مطالعه کنکور ارشد در دو ماه، چند نکته را رعایت کنید:

  1. گرایش کارشناسی ارشد و نوع آزمون خود را مشخص کنید (مثلا آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت یا وزارت علوم)
  2. از منابع آزمون کارشناسی ارشد مطلع شوید.
  3. با مشخص کردن مدت زمان مطالعه تا آزمون، برنامه‌ریزی درستی تهیه کنید.
  4. از روش مطالعه دروس مختلف و تکنیک های موثر تست زنی آگاه باشید.
  5. با انرژی و توکل به خدا، مستمر و پیوسته مطالعه کنید.

روش درس خواندن برای کنکور ارشد

یا به عبارتی چگونه برای کنکور ارشد درس بخوانیم؟ برنامه ریزی صحیح برای هر شخص به صورت فردی و با توجه به سطح علمی او تهیه می شود. برنامه‌ای که مدت زمان مطالعه روزانه هر فرد را در نظر بگیرد و در عین حال منعطف باشد. برنامه درسی شخصی سازی شده بهترین برنامه برای درس خواندن است که باید ویژگی هایی داشته باشد.

ویژگی های بهترين برنامه ريزی دو ماهه تا کنکور

تک رقمی شدن در کنکور ارشد ساده نیست و نیاز به استمرار و اطلاع از روش های صحیح یادگیری دارد. برای تهیه جدول برنامه ریزی کنکور ارشد چند نکته را به خاطر داشته باشید:

  • هدفمند بودن: برای هر هفته خود برنامه داشته باشید (بدانید در هر بازه زمانی کدام مبحث را مطالعه می کنید یا تست می‌زنید)
  • مکان مطالعه: مکانی که انتخاب می‌کنید بر میزان یادگیری شما تاثیر دارد. مکان مطالعه باید آرام و خلوت، در دمای مناسب (نه سرد و نه گرم – 25 درجه سانتی گراد) و نور کافی باشد. نور مناسب برای مطالعه ترکیبی از لامپ مهتابی و آفتابی است (لامپ زرد و سفید در کنار هم باعث خستگی چشم و خوابالودگی نمی‌شود).
  • مدت زمان مطالعه: مدت زمانی که می‌توانید در طول روز مطالعه کنید را مشخص کنید. زمان مناسب برای مطالعه کنکور ارشد در دو ماه بیشتر از 6 ساعت در روز است.
  • تغذیه: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش کیفیت مطالعه، نوع تغذیه است. از مواد غذایی پروتئینی و انواع ویتامین‌ها استفاده کنید (خوردن مغزیجات را فراموش نکنید).
  • استراحت: تبرت را تیز کن! مطالعه طولانی و بدون استراحت، نه تنها به یادگیری شما کمک نخواهد کرد، بلکه سرعت یادگیری را نیز کاهش می‌دهد. بهتر است هر 45 دقیقه، استراحت 10 دقیقه‌ای داشته باشید و یا از تکنیک پومودورو استفاده کنید.

تکنیک پومودورو چیست؟

یکی از روش‌هایی که به مطالعه کنکور ارشد در دو ماه کمک زیادی می‌کند، مطالعه به روش پومودورو است. پومودورو به زبان ایتالیایی به معنی گوجه فرنگی است.  “فرانچسکو سیریلو”، پژوهشگر و ابداع کننده این روش، این اسم را از تایمرهای آشپزخانه‌ای که به شکل گوجه فرنگی ساخته شده بودند، انتخاب کرد. پومودورو مشهورترین تکنیک برای تمرکز بر کارهایی است که باید انجام بدهیم اما ذهن از آن‌ها فرار می‌کند. این تکنیک با داده‌های ما از نحوه کارکرد ذهن و مغز ، هم خوانی دارد.

مطالعه به روش پومودورو (Pomodoro Technique): پومودورو از چهار بازه 25 دقیقه ای تشکیل شده که به روش مطالعه 25 دقیقه ای نیز معروف است. یک مبحث درسی را انتخاب کنید. 4 بازه 25 دقیقه ای برای آن در نظر بگیرید به طوری که بعد از هر 25 دقیقه مطالعه، 5 دقیقه استراحت کنید. بعد از اتمام چهارمین 25 دقیقه، 30 دقیقه استراحت کنید.

25 دقیقه مطالعه5 دقیقه استراحت
25 دقیقه مطالعه5 دقیقه استراحت
25 دقیقه مطالعه5 دقیقه استراحت
25 دقیقه مطالعه30 دقیقه استراحت

برنامه ریزی روش مطالعه کنکور ارشد وزارت بهداشت در دو ماه با اطلاع از روش‌های صحیح یادگیری، روش مطالعه بدون فراموشی و افزایش تمرکز در مطالعه، مسیر پیش رو تا آزمون را برایتان هموارتر می‌کند. هم چنین مطالعه در کنار مشاور خوب و دلسوز که نکات مهم و فرصت‌های طلایی را به شما گوشزد می‌کند، در موفقیت شما بسیار تاثیر گذار است. برای همراهی این مسیر در کنار مشاوره تخصصی کنکور ارشد وزارت بهداشت، می توانید از طریق لینک مشاوران موسسه سنا با مشاوران کاربلد رتبه‌های برتر، ارتباط برقرار کنید.

برای مطالعه کنکور ارشد در دو ماه چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

اولین قدم برای مطالعه کنکور ارشد، اطلاع از منابع آزمون کارشناسی ارشد است. اطلاع دقیق از منابع و سرفصل‌های آزمون، شما را برای قبولی ارشد آماده‌تر می‌کند. اما منابع کنکور ارشد سازمان سنجش حجم زیادی دارند و برای قبولی کنکور ارشد در دو ماه توصیه نمی‌شوند. بهترین راه، استفاده از کتاب‌هایی‌ست که علاوه بر دسته‌بندی مطالب، دید کلی از عناوین و مباحث کتاب مرجع در اختیار شما می‌گذارند.

کتاب‌های نمودارنامه

کتاب‌های نمودارنامه مجموعه‌ای خلاصه و نکته‌ای از منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت به همراه نمونه سوالات آزمون‌ ارشد سال‌های گذشته و تست‌های تالیفی با پاسخنامه تشریحی هستند. هدف اصلی تالیف کتاب‎‌های نمودارنامه، ارائه درسنامه‌ای طبقه‌بندی شده همراه با تصاویر برای مطالعه در زمان کم و پیدا کردن دید کلی و مقایسه‌ای است. نمودارنامه‌ها کتاب‌های جامعی برای جمع بندی دو ماه پایانی تا کنکور ارشد وزارت بهداشت هستند. در ادامه به معرفی و بررسی محتوای نمودارنامه‌ها برای مطالعه کنکور ارشد در دو ماه می‌پردازیم.

کتاب نمودارنامه ایمنی‌شناسی (ایمونولوژی)

کتاب نمودارنامه ایمنی شناسی پزشکی - روش مطالعه کنکور ارشد وزارت بهداشت در دو ماه ویژه داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت

کتاب نمودارنامه ایمنی شناسی به طور تخصصی به جمع‌بندی ایمونولوژی علوم پزشکی می‌پردازد. این کتاب بر اساس کتاب ایمونولوژی ابوالعباس، از منابع آزمون وزارت بهداشت، نوشته شده که حجم زیاد مطالب آن را برای شما کوتاه می‌کند. متن روان و صمیمی، تصاویر رنگی و نمونه سوالات تستی ایمونولوژی با پاسخنامه از ویژگی‌های مهم این کتاب محسوب می‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین کتاب های جمع بندی ایمنی شناسی برای رشته های علوم پزشکی محسوب می شود.

نمودارنامه ایمنی شناسی پزشکی

  • نویسنده: جواد رجبی
  • انتشارات: علمی سنا
  • مشخصات ظاهری: رحلی، شومیز (جلد نرم)

کتاب نمودارنامه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی

خرید کتاب زیست سلولی و مولکولی سنا - روش مطالعه کنکور ارشد وزارت بهداشت در دو ماه ویژه داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت

یکی از سوالات مهم داوطلبان کنکور این است که چگونه زیست را برای کنکور ارشد مطالعه کنیم؟ این کتاب به همین دلیل نوشته شده است! همانطور که می‌دانید، اولین قدم برای مطالعه درس زیست شناسی، مطالعه عناوین و سرفصل‌ها برای آشنایی با کلیت موضوع است. در مراحل بعد تقسیم مطالب به بخش‌های کوچک و تست‌‌زنی است.

کتاب نمودارنامه زیست شناسی سلولی و مولکولی بر اساس سرفصل های کتاب لودیش، منبع آزمون ارشد وزارت بهداشت، جهت مطالعه طبقه بندی شده و به خاطر سپردن مطالب کتاب های زیست شناسی با عناوین کتاب منبع آزمون گردآوری شده است. ویژگی برتر این کتاب ارائه فرمول های آموزشی (کلمات مخفف) در کنار متن روان و تست های تالیفی است.

نمودارنامه زیست سلولی و مولکولی

  • نویسنده: منصور عرب – ملیحه میرگلوی بیات
  • انتشارات: علمی سنا
  • مشخصات ظاهری: رحلی – شومیز

کتاب نمودارنامه تکنولوژی جراحی اتاق عمل

کتاب نمودارنامه تکنولوژی جراحی اتاق عمل - روش مطالعه کنکور ارشد وزارت بهداشت در دو ماه ویژه داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت

رشته تکنولوژی اتاق عمل یکی از رشته های کاربردی علوم پزشکی محسوب می شود. با این حال کتاب‌های منبع وزارت بهداشت اتاق عمل حجم زیادی دارند. نمودارنامه تکنولوژی جراحی اتاق عمل برای مطالعه قبل از آزمون و به طور ویژه برای مطالعه کنکور ارشد در دو ماه تهیه شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا مطالب را یک جا و با نگاه کل به جز در ذهن خود داشته باشید. به عنوان مثال وقتی کلمه “آناتومی بدن” را در سوالات کنکور دیدید، ساختار و ویژگی‌های تمام قسمت ‌های آن را بدانید.

این کتاب به عنوان نمودارنامه کتاب جراحی عمومی و بر اساس منابع ارشد وزارت بهداشت تهیه شده که مناسب دانشجویان رشته تکنولوژی جراحی و  رشته تکنولوژی اتاق عمل است.

کتاب نمودارنامه تکنولوژی جراحی سنا

  • نویسنده: نازنین صراف شهری
  • انتشارات: علمی سنا
  • مشخصات ظاهری: وزیری، شومیز، تک رنگ

کتاب نمودارنامه ژنتیک پزشکی

کتاب نمودارنامه ژنتیک پزشکی - روش مطالعه کنکور ارشد وزارت بهداشت در دو ماه ویژه داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت

کتاب ژنتیک پزشکی سنا، بر اساس سرفصل‌های کتاب های ژنتیک پزشکی وزارت بهداشت (کتاب ژنتیک پزشکی امری، کتاب ژنتیک پزشکی استراخان، کتاب ژنتیک پزشکی تامپسون) گردآوری شده است. این کتاب علاوه بر درسنامه نموداری مطالب همراه با تصاویر مرتبط، شامل سوالات کنکور ارشد ژنتیک پزشکی وزارت بهداشت دو سال گذشته به همراه پاسخنامه تشریحی آن‌ها است. این کتاب منبع مناسبی برای دوران جمع‌بندی دو ماه آخر کنکور ارشد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری ژنتیک پزشکی است.

کتاب نمودارنامه ژنتیک پزشکی

  • نویسنده: محمد مهدی سعیدیان
  • انتشارات: علمی سنا
  • مشخصات ظاهری: وزیری، شومیز

در آخر

شاید در ظاهر مطالعه کنکور ارشد در دو ماه ساده به نظر نیاید، اما نشدنی نیست. لازم است چند نکته مهم را رعایت کنید تا نتیجه خوبی بگیرید:

  • منابع درسی خود را از ابتدا تهیه کنید. برای دوماه پایانی از کتاب‌های جمع بندی استفاده کنید.
  • ثابت قدم باشید و یکباره و مقطعی یادگیری را رها نکنید.
  • بهتر است به جای پیدا کردن روش هایی مثل “چگونه درس را سریع حفظ کنیم”، از روش‌های درست مطالعه و یادگیری و مطالعه بدون فراموشی استفاده کنید تا اطلاعات در حافظه بلند مدتتان ثبت شوند.
  • از حاشیه‌ و استرس دوری کنید و توجه خود را روی مطالعه و یادگیری بگذارید.
  • انرژی و انگیزه خود را حفظ کنید و بر خداوند توکل کنید.

برای شما که این مقاله را تا انتها مطالعه کردید، آرزوی موفقیت می‌کنیم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *