دانلود رایگان

دانلود رایگان سوالات کارشناسی ارشد اتاق عمل

دانلود رایگان سوالات کارشناسی ارشد اتاق عمل

 دانلود رایگان سوالات ارشد اتاق عمل یکی از روش‌های راحت برای دسترسی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد اتاق عمل به سوالات سال‌های گذشته است. در ماه‌های پایانی تا آزمون ارشد، بسیاری از دانشجویان برای آمادگی قبل از کنکور، به دنبال منبع کاملی از سوالات کارشناسی ارشد اتاق عمل با پاسخ نامه تشریحی جامع می‌گردند. با توجه به اینکه سوالات کنکور ارشد وزارت بهداشت مدت زمان کمی در سایت سازمان سنجش باقی می‌ماند، در این مقاله سعی کردیم تا با جمع‌آوری آن‌ها، خیال داوطلبان را راحت‌ کنیم. در ادامه علاوه بر لینک دانلود رایگان سوالات ارشد اتاق عمل، روش مناسب برای آمادگی بیشتر در کنکور ارشد را هم به شما معرفی خواهیم کرد.

دانلود رایگان سوالات کارشناسی ارشد اتاق عمل

تعداد سوالات ارشد اتاق عمل 160 سوال تستی از 6 مبحث درسی مختلف (5 درس تخصصی و یک درس عمومی) است که هر داوطلب با توجه به گرایش انتخابی خود، به آن‌ها پاسخ می‌دهد. به عنوان مثال داوطلبی که می‌خواهد کارشناسی ارشد علوم تشریحی را انتخاب کند، بهتر است تسلط خوبی بر کتاب های آناتومی داشته باشد. بیشتر سوالات ارشد اتاق عمل مفهومی هستند و تسلط بالا روی دروس این رشته، کمک زیادی به موفقیت شما می‌کند. در جدول زیر لینک دانلود سوالات ارشد اتاق عمل سال 1401 و سوالات سال های گذشته را قرار دادیم.

تعداد سوالات کنکور ارشد اتاق عمل160 سوال
مدت زمان پاسخ‌گویی به سوالات160 دقیقه

دانلود دفترچه سوالات ارشد اتاق عمل 1401

دانلود رایگان سوالات کنکور ارشد اتاق عمل

دروس و منابع ارشد اتاق عمل

دانشجویان قبل از پاسخ به سوالات در لینک دانلود رایگان سوالات ارشد اتاق عمل بهتر است شناخت کافی از ضرایب و تعداد سوالات داشته باشند. 3 درس پرضریب این رشته “اصول عملکرد فرد سیار و اسکراب، تکنولوژی جراحی و زبان انگلیسی” هستند و بیشترین تعداد سوالات را شامل می شوند. پاسخ صحیح به سوالات این دروس، تاثیر زیادی در تغییر رتبه داوطلبان دارد. البته از این نکته غافل نشوید که تسلط به همه دروس حتی آناتومی و بیهوشی با ضرایب و تعداد سوالات کمتر، تاثیر زیادی در افزیش تراز و کاهش رتبه شما دارد.

سرفصل دروس و منابع کارشناسی ارشد اتاق عمل

نام دروس

ضرایب دروستعداد سوالات

منابع رشته اتاق عمل

اصول عملکرد فرد سیار و اسکراب

336
  • تکنیک اتاق عمل کوهن و بری 2017- نانسی ماری فیلیپس
  • .تکنولوژی جراحی برای تکنولوژیست جراحی 2018 – فرای کوین بی
  • روش های جراحی الکساندر 2015 – الکساندرز
  • کتاب ابزار دقیق جراحی: رویکردی تعاملی 2015

بیماری های داخلی و جراحی

224
  • پرستاری بيماری های داخلی و جراحی برونر و سودارث.

تکنولوژی جراحی در جراحی های مختلف (جراحی‌های گوارش – غدد – زنان – اورولوژی – ENT فک و صورت – چشم – اعصاب و ارتوپدی – اطفال – توراکس – قلب و عروق – پوست و ترمیمی)

336
  • تکنیک اتاق عمل کوهن و بری 2017- نانسی ماری فیلیپس
  • تکنولوژی جراحی برای تکنولوژیست جراحی 2018 – فرای کوین بی
  • روش های جراحی الکساندر 2018 –
    الکساندرز
آناتومی

1

12

  • آناتومی گری برای دانشجویان ویرایش چهارم – آخرین ویرایش
بیهوشی و احیا

1

12

  • تکنیک اتاق عمل کوهن و بری 2017 – نانسی ماری فیلیپس
  • آخرين پروتكل اعلام شده در خصوص احياء قلبی ريوی توسط انجمن قلب آمريكا

زبان انگلیسی

3

40

  • Schmitt, D., Schmitt, N., & Mann, D. (2011). Focus on vocabulary 2:
    Bridging vocabulary. Longman.
  • Lee, L. & Gundersen, E. (2011). Select Readings: Intermediate. Student’s book.
    Second Edition. Oxford University.
  • Lee, L. & Bernard, J. (2011). Select Readings: Upper-intermediate. Student’s book.
    Second Edition. Oxford University.
  • Anderson, N. J. (2014). Active skills for reading 3: Student’s book. Third Edition.
    National Geographic Learning.
  • Anderson, N. J. (2014). Active skills for reading 4: Student’s book. Third Edition.
    National Geographic Learning.

گرایش‌ های کارشناسی ارشد اتاق عمل

قبل از پاسخ به سوالات در لینک دانلود رایگان سوالات ارشد اتاق عمل لازم است به طور کامل این رشته را بررسی کنید. رشته اتاق عمل یکی از رشته های پرکاربرد علوم پزشکی است. داوطلبان کارشناسی ارشد اتاق عمل می توانند علاوه بر ادامه تحصیل در رشته تکنولوژی اتاق عمل، در سایر رشته های مرتبط مانند آناتومی، مهندسی پزشکی زیست مواد و بیوالکتریک، برنامه ریزی یادگیری الکترونیک، آمار زیستی و فناوری اطلاعات سلامت نیز ادامه تحصیل دهند.

رشته اتاق عمل در حال حاضر، در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از رشته های اتاق عمل، پرستاری و هوشبری دانشجو می پذیرد. همچنین دانشجویان این رشته می توانند علاوه بر کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل، در سایر رشته ها مانند تغذیه، آناتومی، فیزیولوژی و آموزش بهداشت نیز ادامه تحصیل دهند.

لیست راه های موفقیت در رشته اتاق عمل

اگر می خواهید کاملا اصولی برای قبولی در کارشناسی ارشد اتاق عمل برنامه ریزی کنید، لازم است چند نکته را رعایت کنید:

  1. منابع رشته اتاق عمل را پیدا و تهیه کنید.
  2. زمان لازم برای مطالعه منابع را مشخص کنید.
  3. برنامه ریزی ماهانه، هفتگی و روزانه داشته باشید.
  4. آزمون های دوره ای و جامع را فراموش نکنید.

بعد از مشاهده منابع در جدولی که در همین مقاله برای شما قرار داده ایم، با توجه به زمان باقی مانده تا کنکور، برنامه ریزی اصولی انجام دهید. اگر زمان کمی تا کنکور ارشد دارید، توصیه می کنم به مقاله مطالعه کنکور ارشد در دو ماه مراجعه کنید تا با روش درس خواندن برای کنکور ارشد وزارت بهداشت و ویژگی های بهترین برنامه ریزی تا کنکور آگاه شوید.

مهم ترین بخش در مرور و جمع بندی برای کنکور ارشد اتاق عمل، شرکت در آزمون های آزمایشی مشابه کنکور ارشد وزارت بهداشت است. آزمون های آزمایشی سنا به دلیل جامعه آماری بالا و طبقه‌بندی مباحث مشابه کنکور ارشد وزارت بهداشت، گزینه مناسبی برای داوطلبان است.

ویژگی های آزمون های آزمایشی سنا

آزمون‌های آزمایشی رشته اتاق عمل سنا در 9 مرحله با بودجه‌بندی منابع ارشد وزارت بهداشت برگزار می‌شوند. سوالات هر مرحله توسط رتبه‌های برتر همان رشته و بودجه‌بندی وزارت بهداشت تقسیم می‌شوند و به دلیل برگزاری آزمون‌های آزمایشی سنا در بیش از 100 نمایندگی در کشور، جامعه آماری بالایی دارند.

لیست ویژگی‌های آزمون‌های آزمایشی سنا: 

  • جامعه آماری بالای آزمون های سنا
  • انتخاب سطح سوالات استاندارد از جدیدترین کتاب‌های مرجع وزارت بهداشت
  • ارائه دفترچه پاسخ نامه تشریحی بعد از برگزاری آزمون ها
  • کارنامه آزمون های آزمایشی با آنالیز دقیق رتبه و تراز داوطلبان

>>> سال گذشته، تعدادی از سوالات طراحی شده در مراحل نه‌گانه آزمون‌های آزمایشی عینا در آزمون ارشد اتاق عمل تکرار شدند و برای داوطلبانی که با دقت سوالات آزمون‌های آزمایشی را تحلیل کرده بودند، بسیار کمک کننده بود. در ادامه، تصاویری از مطابقت آن‌‌ها را مشاهده می‌کنید.

مطابقت سوالات آزمون های آزمایشی سنا با ارشد اتاق عمل

تصویر بالا، سوال 61 مرحله ششم آزمون‌های آزمایشی سال گذشته بود که عینا با تغییرات جزئی در شکل سوال، در کنکور ارشد اتاق عمل سال 1401 تکرار شد. باتوجه به اینکه بعد از شرکت در هر مرحله از آزمون‌ها، داوطلبان پاسخنامه تشریحی سوالات را در پنل اختصاصی خود دریافت می‌کنند، به این طریق به سوالات آزمون ارشد اتاق عمل تسلط بیشتری پیدا می‌کنند.

تطابق سوالات آزمون های آزمایشی سنا با آزمون ارشد اتاق عمل

نتیجه گیری

پاسخ به سوالات و تست‌های سال‌های گذشته از طریق لینک دانلود رایگان سوالات کارشناسی ارشد اتاق عمل در دوران مرور و جمع‌بندی و ماه‌های پایانی تا کنکور ارشد، کمک زیادی به طبقه‌بندی اطلاعات در ذهن داوطلب می‌کند. اگر شما هم از آن دسته داوطلبان هستید که احساس می‌کنید با پاسخ به سوالات مجازی راحت نیستید، کتاب جعبه سیاه اتاق عمل گزینه مناسبی برای شماست. این کتاب مجموعه‌ای از آزمون های ارشد اتاق عمل سال‌های 1394 تاکنون را با پاسخنامه کلیدی و تشریحی براساس جدیدترین منابع اتاق عمل وزارت بهداشت گردآوری کرده است. مهم‌ترین ویژگی این کتاب تعیین سطح دشواری سوالات در پاسخنامه تشریحی است. در آخر، سعی کردیم اطلاعات مهمی که لازم است به عنوان داوطلب رشته اتاق عمل بدانید را ارائه کنیم. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با مشاوران سنا ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *