بررسی و معرفی کتاب

خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان

خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان

خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان جمع بندی نکته ای و طبقه بندی شده ترجمه فارسی کتاب آناتومی گری زبان اصلی است. این کتاب توسط مترجمان و انتشارات متفاوت چاپ شده و تعداد صفحات و حجم مطالب هرکدام متفاوت است. اما بهترین خلاصه آناتومی گری کدام است؟ در بعضی از خلاصه کتاب ها، تنها به بررسی نکات کلیدی هربخش اکتفا شده در صورتی که در بعضی دیگر علاوه بر نکات کلیدی، توضیحات جامع تر مطالب آناتومی نیز قرار گرفته اند. کتاب چکیده آناتومی گری برای مطالعه کلیات آناتومی بدن انسان برای دانشجویان در مدت زمان کمتر بسیار کمک کننده است. در ادامه به بررسی بیشتر کتاب آناتومی گري می پردازیم.

کتاب آناتومی گری زبان اصلی

کتاب آناتومی گری اولین بار حدود 150 سال پیش در بریتانیا توسط دانشجو و مدرس رشته آناتومی، هنری گری، منتشر شد. این کتاب از آن زمان تاکنون چندین ویرایش را پشت سر گذاشته که باعث تبدیل آن به یکی از کتاب های مرجع آناتومی شده است.

تمرکز اصلی هنری گری در تالیف کتاب آناتومی خود، گردآوری مجموعه ای کامل از کلیات آناتومی بدن انسان با تمرکز بر ارائه تصاویر جامع آناتومیک بود. در واقع، او می خواست دانشجویان آناتومی بدن انسان را با مشاهده دقیق تصاویر آناتومی یاد بگیرند تا مطالعه متن. به همین دلیل حدود 2 سال در سالن های تشریح بیمارستان به تحقیق و بررسی پرداخت و از یکی از همکاران تصویرگر خود درخواست همکاری کرد.

کتاب آناتومی هنری گری که در سال 1860 به چاپ رسید، حدود 500 عکس آناتومیک داشت. در حال حاضر که کتاب آناتومی گری ویرایش چهل و دوم خود را پشت سر گذاشته است‌ (در طی سال ها اطلاعات و تصاویر جامع تری از دستاوردهای پزشکان به این کتاب افزوده شد)، شامل 2300 تصویر آناتومی انسان است. خرید کتاب آناتومی گری زبان اصلی برای دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند، دانشجویان فوق تخصص پزشکی و کسانی که علاقه مند به مطالعه جامع آناتومی بدن هستند مناسب است.

ترجمه فارسی کتاب آناتومی گری چند جلد است؟

کتاب زبان اصلی آناتومی گري تاکنون در انتشارات متفاوت ترجمه شده و به چاپ رسیده است. اما ترجمه فارسی کتاب آناتومی گری برخلاف کتاب زبان اصلی آن، 5 جلد دارد:

  1. آناتومی تنه گری جلد اول
  2. آناتومی اندام گری جلد دوم
  3. آناتومی سر و گردن گری جلد سوم
  4. نوروآناتومی گری یا آناتومی دستگاه عصبی
  5. خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان

کتاب های ترجمه فارسی آناتومی گری در هرجلد، به بررسی جامع یکی از بخش های آناتومی بدن انسان می پردازند. به عنوان مثال آناتومی سر و گردن گری که یکی از مهم ترین بخش های آناتومی بدن انسان است، رگ های خونی، عضلات، رگ های عصبی، استخوان بندی و نحوه جای گیری آن ها در مجاورت هم را به طور کامل بررسی می کند. بخش نوروآناتومی گری نیز در ویرایش های جدید این کتاب اضافه شده که فقط مربوط به دستگاه عصبی بدن انسان است.

همچنین کتاب اطلس جیبی آناتومی گری برای دانشجویان نیز وجود دارد که ترجمه فلش کارت های آناتومی گری برای دانشجویان (Grey’s Anatomy for Students Flash Cards) است. کتاب جیبی آناتومی ضروریات کالبدشناسی را در کمترین زمان با شکل های شماتیک آموزش می دهد. این کتاب یک منبع جیبی، ساده و قابل حمل است که یادگیری و مرور مطالب را در شرایط و موقعیت های مختلف فراهم می کند.

دو نمونه از بهترین اطلس آناتومی گری فارسی، اطلس آناتومی گری دکتر رضا شیرازی و اطلس آناتومی گری دکتر حسن زاده هستند. این کتاب ها در ابعاد جیبی و کوچک که در هر صفحه از آن ها تصاویر آناتومی بدن قرار دارند، تهیه شده اند و آناتومی را چکیده تر از کتاب های خلاصه آناتومی گری آموزش می دهند.

خرید کتاب خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان

اگر دانشجویان قصد مطالعه کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی را داشته باشند، لازم است 4 جلد کتاب را تهیه کنند. اما روش دیگر برای مطالعه در زمان کوتاه تر و حجم کمتر، خرید کتاب خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان است. این کتاب چکیده ای از 5 بخش اصلی آناتومی گری (کلیات آناتومی بدن انسان، آناتومی تنه، آناتومی اندام، آناتومی سر و گردن و نوروآناتومی) است. نکته مهم درباره خلاصه گری این است که باتوجه به این که نویسندگان متفاوتی این کتاب را خلاصه کرده اند، تعداد صفحات و حجم مطالب در هر کدام متفاوت است. به عنوان مثال کتاب خلاصه آناتومی گری دکتر گلچینی 8 فصل و حدود 650 صفحه دارد در صورتیکه کتاب QR خلاصه آناتومی گری رضا شیرازی 4 فصل و حدود 400 صفحه دارد.

چرا خلاصه آناتومی گری؟

اگر زمان کمی برای مطالعه دارید، می خواهید کلیات آناتومی گری را مطالعه کنید یا به مطالعه خلاصه کتاب و جزوات درسی عادت دارید، کتاب خلاصه آناتومي گري برای دانشجویان مناسب شماست. در کتاب چکیده آناتومی گری مطالب به‌ صورت نموداری و نکته ای در قالب جداول ارائه می شوند. تمام 4 بخش اصلی کتاب های آناتومی یعنی آناتومی اندام، تنه، سر و گردن و دستگاه عصبی در این کتاب با حجم مطالب و تصاویر کمتر اما نکته ای جمع آوری شده اند.

نتیجه گیری

کتاب آناتومی گری زبان اصلی یکی از کتاب های جامع آناتومی برای دانشجویان علوم پزشکی است. ویژگی اصلی این کتاب، بررسی کامل آناتومی بدن انسان با تصاویر و توضیحات جامع برای افزایش یادگیری تصویری است. این کتاب منبعی خلاصه و مفید برای شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری علوم پایه پزشکی و آزمون ها‌ی پایان ترم رشته های پزشکی و پیراپزشکی است. در آخر، علم آناتومی پایه و اساس علم پزشکی است و به دلیل فرار بودن مباحث علم آناتومی، مطالعه و مرور چندباره مباحث بسیار مهم است. کتاب خلاصه آناتومی گری با ارائه کلیات آناتومی در حجم کمتر، یادگیری و به خاطرسپاری مطالب را برای شما راحت تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *