بررسی و معرفی کتاب

بهترین ترجمه آناتومی گری 2020

بهترین آناتومی گری برای دانشجویان 2020

کتاب آناتومی گری 2020 به عنوان منبع اصلی درس آناتومی توسط بسیاری از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین ترجمه های کتاب آناتومی گری برای دانشجویان بپردازیم.ابتدا به معرفی کلی آناتومی می پردازیم و در ادامه لیست کامل ترجمه های فارسی، کتاب های خلاصه شده و بانک سوالات مربوط به کتاب آناتومی گری را معرفی می‌کنیم.
آناتومی (کالبدشناسی) انسانی، پایه و اساس پزشکی است که در مراحل اولیه تحصیلی کلیه دانشجویان علوم پزشکی تدریس می شود. این علم به شاخه های مختلفی نظیر آناتومی ماکروسکوپی (Gross)، آناتومی میکروسکوپی (Histology) و جنین شناسی تقسیم می شود.در کتاب آناتومی گری ، مطالب متعدد آناتومی به نحو مطلوبی دسته بندی و با تصاویر مناسب و نکات بالینی ارائه شده است. 

کتاب آناتومی گری 2020

آناتومی گری 2020 با فصل بدن آغاز می شود که مروری است بر آناتومی ماکروسکوپی و مقدمه ای بر روش های تصویربرداری و دستگاه های اصلی بدن.بعد با پشت ادامه خواهد داشت زیرا اغلب نخستین منطقه ای است که دانشجویان تشریح می کنند.سپس به قفسه سینه می پردازیم،زیرا موقعیت مرکزی و محتویات مهمی شامل قلب، عروق بزرگ و ریه ها دارد.به علاوه این آغاز بحث راجع به حفرات بدن است. بعد در یک توالی منطقی به سراغ شکم و لگن و پرینه خواهیم رفت. پس از آن در جهت رو به پایین به اندام تحتانی و اندام فوقانی می پردازیم. آخرین منطقه مورد بحث، سروگردن است. این منطقه حاوی بخشی از دشوار ترین آناتومی در بدن است. با توجه به توضیحات مفصل در مورد سایر بخش های بدن، دانشجو فرصتی خواهد داشت تا یک پایه قوی برای درک این منطقه را فراهم سازد.

در ویرایش جدید آناتومی 2020 علاوه بر به روز کردن و بازنگری مطالب بالینی، بخش مربوط به اعصاب مغزی، کاملا توسعه یافته است. درک این اجزاء مهم دستگاه عصبی برای دانشجویان در هر سطحی ضروری است. به منظور تسهیل در یادگیری، یک شکل جدید شامل خلاصه ای از محل، عملکرد و توزیع هر عصب مغزی، به همراه یک شکل جدید شامل خلاصه ای از نحوه ورود و خروج ساختارهای مهم (از جمله اعصاب مغزی) به حفره جمجمه، اضافه شده است. همچنین یک شکل جدید نشانگر اهمیت بالینی ساختارهای عروقی در داخل و پیرامون حفره جمجمه افزوده شده است.

هر فصل از آناتومی ناحیه ای، شامل چهار بخش متوالی است: مرور منطقی، آناتومی ناحیه ای، آناتومی سطحی و موارد بالینی مرور منطقی، اساسی را برای بخش های بعدی ارائه می دهد. دانشجویی که فقط به سطح پایه ای از اطلاعات نیاز دارد یا در پی مطالعه آناتومی ناحیه ای، قصد خواندن خلاصه ای از مطالب را داشته باشد، می تواند این بخش را مستقل از بقیه متن بخواند.بخش آناتومی ناحیه ای، جزییات بیشتری از آناتومی را به همراه مقادیر قابل توجهی از مطالب بالینی مرتبط ارائه می دهد. این یک بحث تام و کامل نیست، بلکه اطلاعات را تا حدی ارائه میدهد که برای درک سازماندهی ناحیه توسط دانشجو ضروری به نظر می رسد…

در قسمت آخر کتاب آناتومی گری 2020 به مبحث نوروآناتومی پرداخته می شود.نوروآناتومی علمی است که به بحث در مورد ساختارها، ارتباطات و عملکرد سیستم عصبی مرکزی و محیطی می پردازد.به علاوه این علم با بررسی ناهنجاری های مختلف مادرزادی و سایر بیماری های مرتبط با این سیستم علل بروز و ارتباطات بالینی آنها را بررسی و توصیف می کند.از ارتباط یک نورون با سایر نورون ها و همچنین غدد،عضلات و سایر ساختارهای بدن تا نقش آن و عوامل موثر در تحریک و مهار آن در سیستم عصبی محیطی و انتقال پیام تا پاسخ دریافتی از سیستم عصبی مرکزی همگی در حیطه دانش نوروآناتومی می باشد.در ترجمه حاضر سعی شده تا نهایت دقت در ترجمه اصطلاحات و مطالب آناتومی مربوط به سیستم عصبی صورت گیرد.

دانلود کتاب آناتومی گری pdf

برای دانلود زبان اصلی کتاب آناتومی گری به لینک زیر مراجعه کنید

فهرست ترجمه فارسی آناتومی گری 2020

جلد اول: آناتومی تنه

جلد دوم: آناتومی اندام

جلد سوم: آناتومی سر و گردن

جلد چهارم: نوروآناتومی

کدام ترجمه آناتومی گری ؟

تاکنون ترجمه فارسی کتاب آناتومی گری 2020 توسط چندین گروه از اساتید و مترجمین به نام کشور به چاپ رسیده که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.باید یادآوری کنم این ترجمه ها از کتاب آناتومی گری صرفا به صورت فیزیکی در بازار موجود می باشد و برای حمایت از حقوق مولفین و ناشرین هیچ گونه فایل pdf ترجمه شده از این کتاب برای دانلود روی سایت قرار نمی گیرد.برای خرید ترجمه فارسی آناتومی گری می توانید با مراجعه به لینک های پایین و یا مراجعه به دسته بندی ” آناتومی ” در همین سایت به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

خرید کتاب آناتومی گری حسن زاده

ترجمه فارسی کتاب آناتومی گری 2020 ابن سینا
مترجمین: هیئت مولفین (دکتر غلامرضا حسن زاده، دکتر فردین عمیدی و…)
انتشارات: ابن سینا
مشخصات ظاهری: وزیری، شومیز، رنگی
برای مشاهده اطلاعات کامل کتاب، قیمت و خرید کتاب آناتومی به لینک های زیر مراجعه نمایید.

خرید کتاب آناتومی گری رضا شیرازی

ترجمه فارسی کتاب آناتومی گری 2020 اندیشه رفیع
مترجمین: دکتر رضا شیرازی، دکتر ابراهیم اسفندیاری
انتشارات: اندیشه رفیع
مشخصات ظاهری: وزیری، شومیز، رنگی
برای مشاهده اطلاعات کامل کتاب، قیمت و خرید کتاب آناتومی انتشارات اندیشه رفیع به لینک های زیر مراجعه نمایید.

خرید کتاب آناتومی دکتر مهدی زاده

ترجمه فارسی کتاب آناتومی 2020 آرتین طب
مترجمین: دکتر مهدی مهدی زاده و همکاران
انتشارات: آرتین طب
مشخصات ظاهری: وزیری، شومیز، رنگی
برای مشاهده اطلاعات کامل کتاب، قیمت و خرید کتاب آناتومی 2020 آرتین طب به لینک های زیر مراجعه نمایید.

خرید کتاب آناتومی گری والیانی

ترجمه فارسی کتاب آناتومی برای دانشجویان
مترجم: دکتر حمیدرضا چگینی، دکتر زهرا نادیا شریفی، دکتر علی والیانی
انتشارات: حیدری
مشخصات ظاهری: وزیری، شومیز، رنگی
برای مشاهده اطلاعات کامل کتاب، قیمت و خرید کتاب آناتومی انتشارات حیدری به لینک های زیر مراجعه نمایید.

خرید خلاصه آناتومی گری 2020

خلاصه آناتومی گری 2020 چکیده ای از نکات اصلی کتاب آناتومی گری برای دانشجویان است (شامل آناتومی تنه، اندام، سر و گردن، نوروآناتومی)، که دارای بیانی مناسب و تصاویری زیبا و درعین حال کاربردی می باشد. توضیحات آناتومی سطحی نیز یکی دیگر از مزایای این کتاب محسوب می شود
مترجمین: دکتر محبوبه موسوی و همکاران
انتشارات: جامعه نگر / چهر
برای مشاهده اطلاعات کامل کتاب، قیمت و خرید کتاب خلاصه آناتومی 2020 به لینک های زیر مراجعه نمایید.

خرید اطلس جیبی آناتومی گری برای دانشجویان

ترجمه فارسی کتاب فیزیولوژی پزشکی گایتون/هال ارجمند
مترجمین: بهروز خاکپور، شهرزاد خاکپور، سیامک ملکی، سعید کاظمی رودسری، معصومه گلستان جهرمی، مهسان بنی جمالی، علیرضا بهشادفر
انتشارات: ارجمند
برای مشاهده اطلاعات کامل کتاب، قیمت و خرید کتاب گایتون و هال ارجمند روی عکس کتاب کلیک کنید

کتاب آناتومی گری حسن زاده و همکاران (هئیت مولفین) ترجمه فارسی از کتاب gray’s anatomy for students است و در 4 جلد به چاپ رسیده است.

کتاب آناتومی گری رضا شیرازی و ابراهیم اسفندیاری ترجمه فارسی از کتاب gray’s anatomy for students است و در 4 جلد به چاپ رسیده است.

کتاب آناتومی گری مهدی زاده و همکاران ترجمه فارسی از کتاب gray’s anatomy for students است و در 3 جلد به چاپ رسیده است.

کتاب آناتومی گری والیانی و همکاران ترجمه فارسی از کتاب gray’s anatomy for students است و در 3 جلد به چاپ رسیده است.

6 فکر در مورد “ بهترین ترجمه آناتومی گری 2020

  1. جواد گفت:

    در افغانستان چگونه کتاب را بدست بیاورم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام.متاسفانه ارسال به خارج از ایران نداریم

  2. مهران گفت:

    ممنون از از توضیحاتتون در ارتباط با آناتومی گری 2020 و همچنین درباره تمام کتاب های آناتومی گری خیلی خوب توضیح داده بودید

  3. G گفت:

    ببخشید میخواستم بپرسم کتاب خلاصه گِرِی به اندازه کافی مطالبش شیوا و کامل هست؟
    میشه یک بخش کوتاه از این کتاب و ترجمه ی دکتر حسن زادرو به عنوان نمونه بذارید برای مقایسه کردن؟
    من الان نمیدونم کدومو سفارش بدم

  4. Peyman گفت:

    سلام
    ب مدیریت سایت و همه عزیزان

    دوستان کسی اناتومی رو خونده کدوم ترجمه بهتره
    ب طور کلی

    ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. سحر گفت:

    خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی مطلب خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *